جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بخشی پور

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: همزمان با ماه محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، طرح "سوگواره بصیرت عاشورایی" در ۵۵ بقعه متبرکه با حضور ۵۹ روحانی تبلیغی و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، از برگزاری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ایام ماه محرم خبر داد و گفت: همزمان با ماه محرم الحرام و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، طرح "سوگواره بصیرت عاشورایی" در ۵۵ بقعه متبرکه با حضور ۵۹ روحانی تبلیغی و به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی برگزار می شود.

وی ادامه داد: این سوگواره در دو بخش برنامه ریزی شده است که بخش اول شامل برنامه های فرهنگی، تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه بوده و بخش دوم با عنوان "طرح شمیم حسینی" در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین با محوریت روضه خوانی، تعزیه و اطعام در قالب کمک به هیئات مذهبی در استان اجرا می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اجرای طرح شمیم حسینی در استان، تصریح کرد: طرح شمیم حسینی به منظور کمک به هیئات مذهبی شهری و روستایی توسط اداره کل اوقاف اجرا می شود و در همین راستا نمایشگاه شمیم حسینی با حضور ۴ غرفه دار در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) برپا شده است.

 حجت الاسلام بخشی‌پور با اشاره به اینکه شعار اصلی سوگواره بصیرت عاشورایی "کَرامَتَنَا الشَّهادَهُ" است، خاطرنشان کرد: این شعار به تاسی از امام سجاد و برگرفته از کلام نورانی آن حضرت می باشد.

وی افزود: برنامه های دهه اول طرح از دهم لغایت دوازدهم شهریورماه آغاز خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به تشریح برنامه های دهه اول محرم اشاره و عنوان کرد: این برنامه ها شامل سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، عزاداری، برپایی نمازجماعت، خیمه های معرفتی کودکان، پاسخگویی به مسائل شرعی و ایستگاه صلواتی در بقاع متبرکه می شود.

حجت الاسلام بخشی پور بابیان برگزاری ویژه برنامه های سوگواره حسینی در ایام ماه محرم تاکید کرد : ویژه برنامه های طرح سوگواره حسینی در دهه اول محرم از قبیل تجمع "لبیک یاحسین" در ۱۹ بقعه مصادف با دوم محرم و تجمع "شیرخوارگان حسینی" در ۱۳ بقعه مصادف با ششم محرم و تجمع "احلی من العسل" در  ۱۲ بقعه مصادف با هفتم محرم برگزار می گردد.

وی ادامه داد:مراسم تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی و شام غریبان مصادف با نهم و دهم محرم در ۵۲ بقعه و نیز مراسم "تجمع رهروان زینبی" مصادف با دوازدهم محرم در ۱۵ بقعه با حضور هیئت های عزاداری برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به محل اعتبارات وقفی بهره برداری شده در این طرح اشاره کرد و افزود:۸۱۳ موقوفه مرتبط با نیت محرم و ۴۲ موقوفه با نیت روضه خوانی، ۴۲۶ موقوفه با نیت تعزیه داری، ۳۴۵ موقوفه با نیت اطعام می باشد و بطور تقریبی در  محل ۳۰۰ مسجد و هیئت مذهبی شهری و روستایی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ ن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha