جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فضای مجازی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: بی شک غفلت در بحث فضای مجازی می تواند فرصتی برای نشر اعتقادات ملحد و غیردینی دشمنان باشد، لذا در این نبرد و رویایی که می توان آن را به جنگ نرم توصیف کنیم، نباید بازنده باشیم.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به اینکه طلبه امروز باید در امر فضای مجازی و سواد رسانه ای سرآمد باشد، گفت: کار روحانی و طلبه تبلیغ و نشر معارف اسلامی است و برای اینکار لوازم زیادی در اختیار دارد که باید بتواند استفاده بهینه ای از این امکانات روز داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: تا چند سال گذشته کار تبلیغ به صورت چهره به چهره و کلاسیک انجام می گرفت، که همین امر باعث برخی از مشکلات و مصائب در حوزه امور تبلیغی روحانیون و طلاب می شد، ولی با گسترش فضای مجازی ـ علیرغم برخی از معضلات غیرقابل انکار آن ـ امروز روحانیون می توانند در کمترین زمان ممکن وظیفه دینی و شرعی به ویژه امور تبلیغی خود را انجام دهند که این یک فرصت برای توسعه معارف دینی است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه فضای سایبری و مجازی فاصله مکانی طلاب و روحانیون را از بین برده است، گفت: با وجود امکانات رسانه ای نوین، روحانیون در هر نقطه ای که باشند می توانند در مباحث دینی و شرعی با هم تعامل داشته باشند، لذا نباید نگاه ما به فضای مجازی، تنها یک نگاه سیاه و سفید باشد، بلکه باید این موقعیت را فرصتی برای نشر علوم دینی قلمداد کنیم.

وی با اشاره به اینکه اساتید حوزوی در بحث سواد رسانه ای باید ورود کنند، بیان کرد: از همه اساتید می خواهیم که طلبه را با بحث فضای مجازی و سواد رسانه ای به معنای واقعی و جدی آشنا سازند، زیرا اگر این امر روی ندهد نباید انتظار زیادی از موفقیت در امر تبلیغ دینی داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود بیان داشت: خوشبختانه امکانات برای فعالیت تبلیغی حوزویان در فضای مجازی مهیاست، تنها وظیفه مدیران حوزوی آشنا سازی طلاب با این مقوله است که این مهم نیازمند همت همه فعالان و متخصصان این فضا می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: با نگاهی به سایت ها و فضای مجازی به خوبی متوجه می شویم که حوزه های علمیه تاکنون کارنامه موفقی در بحث نشر و تبلیغ معارف اسلامی در این محیط نداشته اند، لذا درخواست داریم که هم اساتید و طلاب این امر را جدی بگیرند.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: بی شک غفلت در بحث فضای مجازی می تواند فرصتی برای نشر اعتقادات ملحد و غیردینی دشمنان باشد، لذا در این نبرد و رویایی که می توان آن را به جنگ نرم توصیف کنیم، نباید بازنده باشیم.

این استاد حوزوی افزود: البته باید زیرساخت ها و امکانات موجود برای ورود به مبحث سواد رسانه ای و فضای مجازی مهیا باشد، بنابراین در سالجاری به دنبال ایجاد این زیرساخت ها و استفاده و دعوت از اساتید و متخصصان رسانه ای و فضای مجازی هستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: طلبه و مبلغ دینی باید تسلط کامل بر فضای مجازی داشته باشد و اگر چنین نباشد، در دنیای امروز که به دهکده جهانی تبدیل شده است، ناکام خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha