جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست شورای سیاست‌گذاری جشنواره ابوذر

حوزه/ دومین نشست شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر در محل صداوسیمای مرکز قم برگزار شد.

به گزارش  خبرگزاری حوزه  نشست شورای سیاست‌گذاری پنجمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر در محل صداوسیمای مرکز قم برگزار شد که در این نشست بر حضور حداکثری خبرنگاران و گزارش‌گران صداوسیما در این جشنواره تاکید شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای مرکز قم در این نشست گفت: جناب «ابوذرغفاری» از شخصیت‌های صریح و آزاداندیش در تاریخ اسلام است و خوب است جشنواره‌ رسانه‌ای که با نام ایشان برگزار می‌شود، آزاداندیشی و مطالبه‌گری در امر خبرنگاری را تقویت کند.

وی ابراز داشت:‌ برخی خبرنگاران با آزاداندیشی، بدون محافظه‌کاری و با هدف حل مشکلات مردم به میدان می‌آیند و صاحبان قدرت و ثروت را نقد می‌کنند که این اتفاق باید حمایت شود.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر گفت: گاهی ممکن است یک عکس یا گزارش خبری در ظاهر، جلوه‌ی زیبایی از استان را نشان ندهد اما دست روی یک مشکل می‌گذارد و موجب می‌شود تا همگان برای رفع آن مشکل بسیج شوند که شایسته است جشنواره رسانه‌ای ابوذر این روحیه را در داوری‌ها لحاظ کنند.

وی در خصوص قالبها و رشته‌های این جشنواره گفت: نگاه سنتی در کارکرد رسانه‌ها را کنار بگذاریم زیرا شیوه و قالب رسانه‌ها تغییر کرده است؛ به عنوان مثال الان بسیاری از خبرگزاری‌ها علاوه بر اخبار و گزارش‌های مکتوب، به گزارش‌های ویدئویی روی آورده‌اند و از سوی دیگر فعالیت در زمینه اخبار مکتوب و فضای مجازی برای صداوسیما اهمیت پیدا کرده است.

 مدیرکل صداوسیمای مرکز قم افزود: تفکیک بین مطبوعاتی‌ها و صداوسیمایی‌ها را نمی‌پسندم و از حیث قالب و کارکرد همه به هم نزدیک‌تر شده ایم از همین رو قالب‌ها را طوری در نظر بگیرید که تمام انواع فعالیت‌های رسانه‌ای را در بربگیرد همچنان‌که گاهی تاثیرگذاری و جریان‌سازی یک کانال در شبکه‌های اجتماعی بسیار قابل توجه است و آن‌ها نیز خبرنگارند.

وی برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر را ارزشمند دانست و اعلام کرد: ما به عنوان صداوسیما از پنجمین جشنواره ابوذر حمایت می‌کنیم و این حمایت را به شکل‌های مختلف به ویژه در زمینه پخش برنامه‌های جشنواره و معرفی و حمایت برگزیدگان نشان خواهیم داد.

 مهدی تاجیک رئیس سازمان بسیج رسانه استان قم هم در این نشست با اشاره به موفقیت خبرنگاران صداوسیمای قم در چهارمین جشنواره ابوذر گفت: در جامعه خبری استان همدلی و همراهی خوبی وجود دارد و با توجه به سوژه هایی با ارزشهای خبری بالا که در قم وجود دارد از لحاظ کیفی نیز آثار خوبی تولید می شود. جشنواره ابوذر هم درسیاستگذاری خود تلاش می کند رویکرد نوآورانه و مبتکرانه متناسب با جایگاه انقلابی قم را دنبال کند.

در ادامه این نشست، اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ابوذر نیز پیشنهادهای خود در خصوص هم افزایی بیشتر مطبوعات و رسانه های برخط با صداوسیمای قم در این جشنواره و سایر فعالیتهای جامعه خبری قم را بیان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha