پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ری

حوزه/عضو خبرگان رهبری با اشاره به برپایی عزاداری‌های حسینی در سراسر کشور، گفت: معرفت افزایی و ترویج فرهنگ امام حسین (ع) دو ویژگی مهم عزاداری‌های حسینی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به ایام عزاداری اباعبدالله (ع) اظهار داشت: در ماه محرم یکی از اصلی‌ترین وظایف شیعیان به پا داشتن عزاداری سیدالشهدا است.

وی بابیان این‌که برای عزاداری اهداف گوناگونی در مجامع و کُتب بزرگان به چشم می‌خورد، افزود: یکی از مهم‌ترین هدف‌ها زنده نگه‌داشتن فضیلت‌ها است به‌طوری‌که هم در قرآن و هم در روایات بر این مهم تأکید شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دولابی بیان داشت: ظرفیتی که امام حسین (ع) در این زمینه‌دارند با هیچ ظرفیتی قابل‌مقایسه نیست و ما به‌عنوان میراث داران حضرت در جهت احیای فضیلت‌ها و صفات اخلاقی ایشان باید حرکت کنیم.

وی در خصوص نحوه برپایی عزاداری‌ها ابراز داشت: عزاداری‌ها باید همراه بامعرفت افزایی بوده و در جهت ترویج فرهنگ امام حسین (ع) باشد.

عضو خبرگان رهبری افزود: عزاداری‌هایی که به‌جای روحیه شهادت امامت و امربه‌معروف نهر از منکر، جدایی دین از سیاست و پرهیز از ورود به مسائل اجتماعی را ترویج کنند قطعاً برخلاف جهت عزاداری حرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این عزاداری‌های که به‌صورت خنثی و خالی از هرگونه بهره‌ای معرفتی برگزار شود و با به تصویر کشیدن ویژگی‌های ظاهری بدون این‌که ترسیمی از مشی امام حسین (ع) را داشته باشد، مسیر انحرافی را رفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دولابی تأکید کرد: باید اهداف اصلی قیام عاشورا و هم‌چنین نقشی که امام سوم شیعیان در احیای دین داشت به‌خوبی در جامعه تبیین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha