پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش "احلی من العسل"

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: حضرت اسماعیل(ع)، حضرت قاسم(ع)، شهید حسین فهمیده از جمله نوجوانانی هستند که مرگ در رکاب امام زمان(ع) خودشان را شیرین تر از عسل دانستند و با عملکرد و تفکرشان نامشان را در تاریخ جاودانه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم «احلی من العسل» که به یاد حضرت قاسم(ع) و با حضور جمعی از نوجوانان همدانی برگزار شد با اشاره به این که در طول تاریخ نوجوانان زیادی بوده اند که امروز اسمشان در تاریخ ماندگار شده است اظهار داشت: جوانان و نوجوانان ما باید به این موضوع فکر کنند که چگونه با گذشت سال ها باز هم نام این افراد را با عظمت یاد می کنند.

وی افزود: حضرت اسماعیل(ع)، حضرت قاسم(ع)، شهید حسین فهمیده از جمله نوجوانانی هستند که مرگ در رکاب امام زمان(ع) خودشان را شیرین تر از عسل دانستند و با عملکرد و تفکرشان نامشان را در تاریخ جاودانه کردند.

امام جمعه همدان با بیان این که تجمع امروز به معنی اعلام حمایت شما از راه حضرت قاسم(ع) و حسین فهمیده ها است، خاطر نشان کرد: اگر به دنبال آن هستید که جز مردان بزرگ تاریخ باشید، البته نه از لحاظ سن، بلکه از نظر اسم و فکر، باید در کنار امام زمان(عج) برای خدا بجنگید و از اسلام دفاع کنید.

وی تصریح کرد: شرکت شما این موضوع را مخابره می کند که همه شما می توانید همانند قاسم فکر کنید و از امام زمان دفاع کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، آمادگی برای حضور در رکاب حضرت را وظیفه نوجوانان دانست و گفت: حضرت قاسم(ع) با وجود آن که تنها ۱۳ سال داشت تا پای جان از امام خویش دفاع کرد و در همین راه هم به شهادت رسید.

وی خطاب به نوجوانان حاضر در مراسم یادآور شد: جوانان بسیاری در طول تاریخ جان خود را برای امام خودشان در راه خدا تقدیم کردند و ماندگار شدند و لذا امروز شما باید این سؤال را از خود بپرسید که برای حضرت مهدی (عج) آمادگی انجام چه کاری را دارید.

حجت الاسلام والمسلمین  شعبانی تاکید کرد: امیدوارم همه شما قاسم های امام زمان(عج) باشید و در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) در رکاب حضرت حضور داشته باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha