پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله بحرالعلوم میردامادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه نجف و قم گفت: امروز نسبت به اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر اهمال کاری می شود و این در حالیست که برای احیا و اجرای این فریضه نباید مسامحه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کربلای معلی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود بحرالعلوم میردامادی در مراسم عزاداری ده اول محرم که در حسینیه آل یاسین کربلای معلی برگزار شد به تبیین وظائف منتظران در زمان غیبت حضرت مهدی(عج) پرداخت و اظهار کرد: وظیفه چیست؟ از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است که« أَوِّهِ عَلَی إِخْوَانِی الَّذِینَ تَلَوُا الْقُرْآنَ فَأَحْکمُوهُ وَ تَدَبَّرُوا الْفَرْضَ فَأَقَامُوهُ»؛ من در این شب‌ها از این روایت سه جمله معنا می‌کنم و شرح می‌دهم تا متوجه شویم که وظائف ما چیست؟

وی ادامه داد: این فرمایش برای وقتی است که آقا امیرالمؤمنین (ع) خبر شهادت عمار و یاسر به گوششان رسید، در نهج‌البلاغه نگاه کنید آقا گریه کردند محاسن شریفشان تر شد از اشک چشم گریه بر شهید. آن‌هایی که بر گریه کردن ما خرده می‌گیرند و به ما ملت گریه می‌گویند ببینند که امیرالمؤمنین(ع) این گریه کردن را یاد ما دادند.

استاد حوزه علمیه نجف اشرف با تأکید بر اینکه گریه به ما نشاط می‌دهد و امام حسین آرامش دل‌های ماست، گفت: « أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، حضرت امیر گریه کردند برای عمار و یاسر این اولاً گریه بر شهید است ثانیاً چه گفته‌اند در وصف عمار و امثال عمار؟ گوش کنید دریغا بر مرگ برادرانم أَوِّهِ عَلَی إِخْوَانِی ، عمار برادر آقا بود برادر آقا که بود؟ جعفر بود برادر آقا که بود؟ عقیل بود. عمار برادر نبود اما امیرالمؤمنین به عمار می‌گوید برادرم.

حجت الاسلام و المسلمین بحرالعلوم میردامادی با اشاره به اینکه شما در این محرم می‌توانید کاری کنید که این آقا بگوید این‌ها برادرهای ما هستند، بیان کرد: امروز فرض چیست، واجبات امروز واجب بر چه هست در این دنیایی وا نفساً، در این دنیای شلوغ و احزاب مختلف گروه‌ها و گروهک‌ها در این سیاست‌بازی‌ها و مکرها و حیله‌ها، خدعه‌ها و نیرنگ‌ها ما چکار باید بکنیم؟

وی ادامه داد: امروز غیر از 20 سال گذشته است امروز غیر از 50 سال گذشته است امروز روز عجیبی است چه باید بکنیم؟ از این چاه بیرون بیایم دستگیره چه هست؟ نجات کجاست ؟ نجات‌غریق کیست؟ تَدَبَّرُوا الْفَرْضَ وقتی شناختند وظیفه را چه می‌کنند؟

استاد حوزه علمیه نجف اشرف گفت: جمله سوم أَحْیوُا السُّنَّةَ ؛ برادران امیرالمؤمنین(ع) سنت‌ها زنده می‌کنند. سنت چیست؟ مشکی پوشیدن در عزای حسین(ع) یکی از این سنت‌هاست. سنت را چه کسی بگوید. گورویچ یهودی بگوید، ماسینیون بگوید، مولوی بگوید ابن عربی بگوید چه کسی باید بگوید؟ سنت را پیغمبر و آل پیغمبر باید بگویند.

وی ادامه داد: سنت امربه‌معروف و نهی از منکر بالاترین سنت بالاترین واجب بر دوش ما است . آقا به من چه؛ به شما چه ؛ تسامح نداریم؛ امربه‌معروف و نهی از منکر ، همین سیاه پوشان در تهران و خراسان در اصفهان در شیراز و در کربلاست. ما باید دشمن را بشناسیم که بفهمیم امربه‌معروف یعنی چه؟ نهی از منکر یعنی چه؟ در امربه‌معروف ما با چه کسی طرف هستیم. با ماسینیون یا گورویچ؟ باکسانی که یک کوله‌بار از غرب اروپا مطلب‌های ماسینیون گورویچ را آوردند در کشور ما و همین‌جا عراق و جاهای دیگر مبادی مخالفین دین و مخالفین ولایت آل پیامبر را پیاده می کنندما با این‌ها طرف هستیم و امربه‌معروف اینجا مطرح می‌شود.

بنیان‌گذار مرکز جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) با تأکید بر اینکه تمام دادها و فریادها باید بر سر کسانی که ما را از مکتب قرآن و مکتب و عترت دور کردند و دور می‌کنند کشیده شود، ابراز کرد: ببینید در این سرزمین مقدس چه کسانی آمدند جلوی حیات طیبه ما را گرفته‌اند و چه کسانی دارند جوان‌های ما را خفه و بیچاره می‌کنند امربه‌معروف اینجاست نهی از منکر اینجاست که دشمن را بشناسید و داد سر دشمن اصلی بزنید.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha