جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله بحرالعلوم میردامادی

حوزه/ نسل امروز جامعه اسلامی پاک ترین نسل ها هستند، این همه هجمه، شبهه، دشمنی و عناد با اسلام و تشیع در طول تاریخ بی سابقه بوده است، اما همین جوانان اولین های مجلس عزای سیدالشهدا(ع) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کربلای معلی، حجت الاسلام سید محمود بحرالعلوم میردامادی در مراسم عزاداری ده اول محرم که در حسینیه آل یاسین کربلای معلی برگزار شد، اظهار کرد: وقتی خبر شهادت عمار به امیرالمومنین (ع) رسید آقا گریه کردند فرمود :« أَوِّهِ عَلَی إِخْوَانِیَ الَّذِینَ تَلَوُا الْقُرْآنَ فَأَحْکَمُوهُ وَ تَدَبَّرُوا الْفَرْضَ فَأَقَامُوهُ أَحْیَوُا السُّنَّةَ وَ أَمَاتُوا الْبِدْعَةَ » افسوس بر برادرانم،  برادرانی که از دستتشون دادم و نیستند با من اولین نشانه برادری را حضرت می فرمایند؛ این ها قرآن تلاوت و به آن عمل می کردند، این شناسنامه برادر امیرالمومنین علیه السلام است.

وی افزود: امروز اگر کسی خواست بفهمد که با امام زمان(عج) ارتباط دارد یا ندارد، آیا در دانشگاه حضرت مهدی (ع) حضور دارد و شاگرد این مکتب است یا خیر؟ و  به فرموده حضرت امیرالمومنین (ع) برادر و یار امام زمان است یا نه، اولین نشانه تطبیق عمل ما با قرآن است، که آیا به قرآن عمل می کنیم یا خیر؟ این نشانه برادر حضرت مهدی آل محمد(ص) است.

وی ادامه داد:  شاگرد مکتب امام عصر(عج)،  «دَبَّرُوا الْفَرْضَ » فکر می کند در مورد واجبات امروز، این عصر و این دوره ، واجب بر من چیست ؟ و بعد از این که تشخیص داد فریضه چیست  به آن فریضه عمل می کند. یکی هم فرمود « أَحْیَوُا السُّنَّةَ »، برادر امیرالمومنین (ع) پای سنت ها می ایستد، آیا سنتی بالاتر از غدیر داریم؟ بفرمایید این بلند گو و این شما در بین سنن و سنت های رسول خدا(ص) هیچ سنتی بالاتر از غدیر خم نیست ، «أَحْیَوُا السُّنَّةَ»؛ غدیر خم فراموش شد، غدیر خم در بین مسلمان ها نادیده گرفته شد، دقت کنید عاشورا چه شد که به وجود آمد؟

حجت الاسلام بحرالعلوم میردامادی تصریح کرد: عاشورا تا غدیر خم چه مقدار فاصله دارد؟ از نظر زمانی غدیر فراموش شد، عاشورا به وجود آمد و جگر گوشه رسول خدا(ص) را برای ثواب کشتند، فراموشی غدیر یعنی ایستادن مقابل حجت الهی، فراموش کردن غدیر خم یعنی « إِلاّ المَوَدَّةَ فیِ القُربی تبدیل شود به قُتِلَ مَنْ قُتِلَ وَ سُبِیَ مَنْ سُبِیَ وَ أُقْصِیَ مَنْ أُقْصِیَ »، دوستشان بدارید فرزندان مرا ، عترت من را ، اهل بیت من را دوست بدارید غدیر فراموش شد این دوست بدارید تبدیل به شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و اسارت اهل بیت حضرت شد.

وی با اشاره به بیان برخی از فریب خوردگان و ساده لوحان اظهارکرد: این که عده ای می گویند؛ آقا چقدر شما شلوغ می کنید طبل می آورید دوهولی می آورید سینه می زنید فریاد می زنید زجه دارید چه خبر است، یک حسینی بود و شهید شد و تمام شد شما ادامه می دهید. ببینید ما یک کلاهی سرمان رفت در مورد غدیر، در مورد تجلیل از غدیر کوتاهی کردیم عظمت غدیر را نشناختیم و نفهمیدیم و سنت غدیر را احیاء نکردیم، شما کم کم آمدید منکر شدید گفتید مولا اینجا معنای دوست است نه صاحب اختیار ، در مورد کربلا بناست دیگه کلاه سر ما نرود  این پیام باشد به گوش مخالفین برسد.

*کتاب "سیاه‌پوشی در سوگ ائمه نور(ع)" پاسخ بسیاری از شبهات عزای حسینی را داده است

وی تصریح کرد: این مردم، این جوان ها، این آقایان، این هیئت ها نه تنها در کربلا بلکه هر کسی که در هر نقطه از جهان بیرقی از ماه محرم، امام حسین (ع) و عاشورا برپا کرده است را عاشورائیان می نامند، ما بنا داریم دیگر کلاه سرمان نرود، آنقدر حسین حسین می گوییم، آنقدر به سر و سینه می زنیم، آنقدر احیاء می کنیم، مسئله عاشورا را که شما نتوانید منکر بشوید این که می گوید یک حسینی بود این برای چیست؟  این برای سینه زدن ما است، اگر سینه نمی زدید می گفتید حسین نبوده است کدام حسین؟ قدر خودتان را بدانید حکمت این جلسات و هدف این مجالس « أَحْیَوُا السُّنَّةَ» سنتی بالاتر از غدیر نیست غدیر را قدر ناشناسی کردند عاشورا به وجود آمد حالا باید پای عاشورا ایستاد، عزاداری ها سنت است. همین سیاه پوشی در کتاب "سیاه‌پوشی در سوگ ائمه نور(ع)" نوشته مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی ابوالحسنی(منذر) قریب به 600 صفحه فقط دلیل دارند که چرا باید سیاه پوش عزای سیدالشهدا(ع) و ائمه نور(ع) بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha