جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 سلسله جلسات اخلاق آیت الله ناصری در مسجد کمرزین اصفهان

حوزه/ استاد اخلاق حوزه گفت: در روایتی دارد موقعی که کسی بر امام حسین علیه السلام گریه کند حضرت به او نظر می کند و برایشان طلب آمرزش کرده و از پدرانشان می خواهند که برای آن ها استغفار کنند

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری، پیش از ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی بااشاره به آیه 33 سوره اسراء (وَلَا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِی حَرَّمَ اللَّهُ إِلَّا بِالْحَقِّ وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیِّهِ سُلْطَانًا فَلَا یُسْرِف فِّی الْقَتْلِ إِنَّهُ کَانَ مَنصُورًا) اظهار کرد: آیه مورد بحث ما بر سر در حرم ابا عبدالله علیه السلام  نوشته شده است.

وی ادامه داد: از درحرم  که وارد رواق می شویم، با خطی از طلا این آیه را می توانیم ببینیم، در روایات متعددی بیان شده که این آیه درباره حضرت ابا عبدالله علیه السلام است، به این معنا که ابا عبدالله علیه السلام مظلومانه کشته و شهید شد و ولی دم ایشان امام زمان علیه السلام است؛ و خداوند به او قدرتی داده که تا از افراد انتقام بگیرد.

استاد برجسته اخلاق عنوان کرد: با توجه به همان مبنایی که عرض شد، روایات می فرمایند ایشان هر تعداد از مردمی را که در ماجرای شهادت سیدالشهدا علیه السلام شریک بوده اند بکشد، اسراف نکرده است، بر همین اساس، خداوند متعال، امام زمان علیه السلام را «منصور» نامیده است.

وی افزود: در روایتی دارد موقعی که کسی بر امام حسین علیه السلام گریه نماید حضرت به او نظر می کند و برایشان طلب آمرزش کرده و از پدرانشان می خواهند که برای آن ها استغفار کنند و به او می فرمایند:«ای گریه کننده بر من! اگر بدانی خدا چه چیزی از ثوابها برای تو مهیا کرده، هر آینه شادی تو زیادتر از اندوه تو خواهد شد»

آیت الله ناصری عنوان کرد: این، اثر فوق العاده گریه کردن بر امام حسین علیه السلام است، انسان باید خودش را از این مجالس محروم نکند؛ هر چند کارهایش زیاد و گرفتاری هایش بسیار است؛ لکن برادرها و خواهرها! شبانه روزی یک جلسه، ده دقیقه، ربع ساعت، برای خدا در این جلسات شرکت کنید.

وی ابراز کرد: برای بزرگداشت عظمت امام حسین علیه السلام و اهل بیتش شرکت کنید، برای اینکه قطره اشکی بر مظلومیت آنها بریزید، شرکت کنید، اگر گریه ات گرفت که چه بهتر؛ اگر گریه ات هم نگرفت، ناراحت نباش؛ خودت را شبیه گریه کننده ها در بیاور.

استاد اخلاق حوزه علمیه اذعان کرد: در مورد محبت ودوست داشتن امام حسین علیه السلام  روایات زیادی آمده از جمله اینکه پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم  فرمودند: «أحَبَّ اللهُ مَنْ أحَبَّ حُسَیْنا؛ » خدا دوست دارد هر کسی را که حسین را دوست داشته باشد.

وی تاکید کرد: روایت دیگری است که حضرت نبی اکرم (ص)  فرمودند« خدایا! من حسن و حسین را دوست دارم. خدایا! تو هم آن‌ها را دوست بدار و دوست بدار کسی را که حسین من را دوست دارد» حدود بیست روایت به همین مضمون نقل شده است؛

آیت الله ناصری خاطرنشان کرد: من معتقدم این خیمه های عزایی که در خانه ها و جاهای دیگر برپا می شود، حکم حرم امام حسین علیه السلام را دارد، این جلسات هم همان حکم را دارد، همان طور که حرم امام حسین علیه السلام جای استجابت دعا است این مجالس هم جای استجابت دعاست، ملایٔکه در این جلسات  حاضرند و دعاها را آمین می گویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha