پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سنگ اندازی های رژیم اسرائیل برای ممانعت از نوسازی مسجد الاقصی

حوزه/ یک خبرگزاری داخلی فلسطین اشغالی روز گذشته گزارش کرد که اسرائیل روز پنج شنبه مانع از اجرای عملیات بازسازی در یکی از دروازه های مسجدالاقصی شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، روز پنج شنبه مقامات اشغالگر اسرائیلی تمام تلاش شان را به کار گرفته اند تا مانع از اجرای عملیات بازسازی در دروازه السیلسیا در مسجدالاقصی شوند.

کارکنان ساخت و ساز قصد داشته اند ترک های دیواره دروازه را ترمیم کنند و برای محافظت از دیوار ، بندهای پشتیبان اضافه کنند و از ریزش آن جلوگیری کنند.

شیح عبدالعظیم سلهب، مدیر اوقاف اسلامی در این رابطه اظهار داشت: این کمیته اصرار بر انجام نوسازی دارد و سرانجام روز جمعه موفق به انجام این کار شود

وی هشدار داد که اشغالگران صهیونیست هدفشان یهودی سازی مسجدالاقصی  بوده و خاطرنشان کرد که شهرک نشینان اسرائیلی نیز روزانه به این مسجد حمله کرده و عملیات بازسازی را متوقف می سازند.

مصطفی ابو سیووی، پژوهشگر امور بیت المقدس نیز در این رابطه تأیید کرد که مقامات اشغالگر اسرائیل در تلاش هستند تا اشغال این مکان مقدس را تقویت سازند.

ابو سیووی هشدار داد که حملات علیه مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی در داخل آن در راستای اهداف انتخاباتی احزاب راست افراطی اسرائیلی می باشد.

وی با بیان اینکه این یک سیاست جدید از سوی صهیونیست ها نیست افزود: پروژه های شهرک نشینی متعددی در اطراف مسجدالاقصی به هدف یهودی سازی آن انجام گرفته و نیاز فوری به حمایت اعراب و کشورهای مسلمان وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha