پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار محمدحسین حمیدی

حوزه/ معاون اجرایی پلیس راهور گفت: پارسال ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در جاده های درون شهری و برون شهری کشور به علت حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، سردار محمدحسین حمیدی، روز دوشنبه در همایش طلاب یاران فرهنگ ترافیک، در ایلام اظهار داشت: از سال ۸۵ تا ۹۷ تعداد خودروهای کشور ۱۵۳ درصد و تعداد موتورسیکلت ها ۱۰۲ درصد افزایش یافته و صدور گواهینامه نیز رشد ۱۰۳ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: با وجود افزایش تعداد خودرو اما میزان تصادفات کاهش قابل ملاحظه ای داشته که این موضوع بیانگر افزایش سطح فرهنگ رانندگی مردم است و برای کاهش حداکثری تصادفات باید فرهنگ صحیح ترافیک و رانندگی ترویج شود.

معاون اجرایی پلیس راهور تصریح کرد: پارسال ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در جاده های درون شهری و برون شهری کشور به علت حوادث جاده ای جان خود را از دست دادند.

سردار حمیدی گفت: هدف نهایی پلیس حفظ جان و کرامت انسان هاست و باید خود مردم نیز با رعایت قوانین فرهنگ ترافیک و رانندگی پلیس را در رسیدن به این هدف یاری کنند تا مشکلات حوزه رانندگی و ترافیک به کمترین میزان کاهش یابد.

سردار حمیدی گفت: عدم رعایت قوانین فرهنگ ترافیک و رانندگی یک منکر مهم است که باید ترویج فرهنگ تبعیت از قانون راهنمایی و رانندگی به یک امر به معروف تبدیل شود.

وی به موضوع اربعین اشاره کرد و افزود: با توجه به حذف روادید و نیز بازگشایی مرز خسروی بدون شک در اربعین امسال حجم تردد زائران زیادتر خواهد بود و با ترافیک زیاد در محورهای منتهی به مرزهای عراق مواجه خواهیم بود.

حمیدی پیش بینی کرد: بیشتر کسانی که سال های گذشته توفیق سفر اربعین به خاطر مسافت زیاد استان خود به مرزهای سه گانه قبلی را نداشته اند، برای سفر به عراق مرز خسروی را انتخاب می کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت اصلی حمل و نقل ویژه اربعین در مهران انجام می شود، تاکید کرد: با توجه به ویژگی های خاص جغرافیایی مهران، مسافران حرفه ای اربعین که سابقه حضور در این همایش را دارند همچنان مرز مهران را برای سفر به عراق انتخاب می کنند و باید ترافیک جاده ای مدیریت شود.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه زیرساخت های جاده ای اربعین محدود و حجم تردد زیاد است که حفظ امنیت جاده ای، جان و سلامت مسافران نیازمند مدیریت جهادی و همراهی همگانی و به ویژه رانندگان و سرنشینان خودروها است.

معاون اجرایی پلیس راهور ادامه داد: دشمن به شیوه های مختلف در صدد تخریب موضوع مهم اربعین است که با مدیریت اصولی و ترویج فرهنگ ترافیک و رانندگی این کنگره عظیم با امنیت و آرامش و با کمترین حوادث انجام گیرد تا دشمنان بار دیگر عظمت مدیریت جهادی همایش جهانی اربعین را به چشم خود ببینند.

حمیدی گفت: طلاب با توجه به جایگاه ویژه و خاصی که در سطح جامعه از گذشته های دور تاکنون دارند در ترویج فرهنگ ترافیک همراه با نیروهای پلیس نقشی موثر می توانند ایفا کنند چرا که مردم اعتقاد و باور و احترام خاصی نسبت جامعه روحانیت دارند و این قشر فرهنگی و دینی می توانند در روشنگری مردم در خصوص رعایت قوانین ترافیک و رانندگی تاثیر گذار باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha