جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرادبیگی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از نمونه های بارز حق الناس و احترام به حقوق شهروندی دانست که باید از سوی رانندگان و سرنشینان خودروها و نیز عابران پیاده رعایت شود تا مشکلات ترافیکی به کمترین میزان برسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، روز دوشنبه در همایش «طلاب یاران فرهنگ ترافیک»، در ایلام گفت: در دین مبین اسلام رعایت حقوق دیگران و توجه به نظم اجتماعی مورد تاکید است و در این راستا احادیث و روایات زیادی از اهل بیت (ع) وجود دارد که بسیاری از نکات موجود در این احادیث در زندگی ماشینی امروز کارگشا است.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام افزود: رعایت و پایبندی به مقررات راهنمایی و رانندگی از نمونه های بارز حق الناس و احترام به حقوق شهروندی است که باید از سوی رانندگان و سرنشینان خودروها و نیز عابران پیاده رعایت شود تا مشکلات ترافیکی به کمترین میزان برسد.

وی یادآور شد: همان گونه که طلاب در مسائلی چون سیل، زلزله و اربعین همپای سایر ارگان ها و مردم در صحنه خدمات رسانی حضور داشتند، در موضوع فرهنگ سازی رعایت قوانین ترافیک هم طلاب می توانند یاور و بازوی پلیس راه و راهور باشند.

مرادبیگی تاکید کرد: از طلاب انتظار می رود در راستای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در بین اقشار مختلف مردم روشنگری کنند و از مروجان اصلی این مقوله به عنوان یک معروف مهم دینی و اجتماعی باشند.

 کلام روحانیون در مردم بسیار تاثیرگذار و عمیق است

حجت الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام نیز این همایش گفت: با وجود تبلیغات و تخریب های سوء دشمنان با هدف ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت اما روحانیون و علما همچنان جایگاهی ارزشمند و معتبر در بین اقشار مختلف جامعه دارند و ضریب نفوذ کلام و ارشاد آنها در میان مردم مشهود است.

وی ادامه داد: روحانیون چون از دل مردم و از بطن جامعه هستند و همواره مورد احترام و کرنش اقشار مختلف قرار دارند، بنابراین آنها می توانند در ترویج فرهنگ های مثبت و تعالی بخش اجتماعی ورودی جدی تر و پررنگ تر از گذشته داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام تاکید کرد: اصحاب رسانه، طلاب و روحانیون، مدارس، دانشگاه ها و ائمه جمعه که دارای تریبون فرهنگی هستند باید مصادیق اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را برای آموزش و آشنایی مردم اشاعه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha