پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرهاد عباسی

حوزه/ مدیر دفتر هماهنگی امور مدارس علمیه قم گفت: مدیریت حوزه در برنامه ریزی جدید به دنبال شناسایی نیازهای جامعه و تربیت طلاب برای نیازهای مختلف است.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  فرهاد عباسی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه امام مهدی موعود(ع) قم  که در این مدرسه برگزار شد، گفت: امروز شاهد آغاز سال تحصیلی مدرسه امام مهدی موعود(ع) هستیم، این امر می طلبد، طلبه بیش از گذشته بهتر و قوی تر بتواند در دین تفقه داشته باشد و خود را به آموز های دینی آراسته کند.

مسئول امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه قم افزود: این فرصتی است که در اختیار طلاب قرار گرفته است و لازم است از همه فرصت ها برای تحصیل و تهذیب و ... نهایت بهره را ببرند و اگر این دوره جوانی بگذرد، معلوم نیست فرصتی دیگر برای تهذیب و تحصیل به وجود بیاید.

وی اظهار داشت: تفقه در دین و تحصیل علوم دینی، بهترین علم است؛ چون این علم است که به خدا شناسی و توحید می رسد و انسان را به معرفت الله می رساند.

حجت الاسلام  عباسی گفت: کسی که در مسیر توحید و معرفت الله قدم برمی دارد، در پیشگاه ملائک هم از جایگاه بالایی برخوردار است.

مسئول امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه قم افزود: در روایت از امام صادق(ع) آمده است که اگر هدف از تحصیل رسیدن به دنیا باشد، هیچ بهره اخروی برای او وجود نخواهد داشت،اما اگر هدف رسیدن به آخرت باشد، از دنیا و آخرت بهره فراوان خواهد برد.

وی اظهار داشت: امروز در شرایطی قرار داریم که اسباب آلودگی بیش از گذشته است و همین مسئله می تواند بیش از گذشته مواظب رفتار و کردار و اخلاق باشیم تا در دام هوای نفس و شیطان گرفتار نشویم.

حجت الاسلام  عباسی با بیان این که هویت انقلاب با حوزه گره خورده است و همین مسئله رسالت حوزه های علمیه را سنگین کرده است افزود: از جمله آن تولید محتوای دینی، تبیین مبانی و آرمانهای انقلاب، دشمن شناسی و آماده شدن و آماده کردن برای ظهور است.

مسئول امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه قم افزود: همان طور که انقلاب از حوزه و قم شروع شد، آنتی تز انقلاب هم از حوزه علمیه قم شروع می شود و این نشان می دهد باید حوزه بیدار و هوشیار ونسبت به وقایع آگاه باشند.

وی در ادامه اظهار داشت: مدیریت جدید در این سالها همه تلاشش تحول علمی حوزه بوده و درهمین رابطه طرح های زیادی برنامه ریزی شده و به زودی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: مدیریت جدید در برنامه ریزی جدید به دنبال شناسایی نیازهای جامعه و تربیت طلاب برای نیازهای مختلف است.

مسئول امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه قم افزود: از دیگر موضوعات معیشت طلاب است در این باره هم طرح های صورت گرفته و تلاش است این برنامه به زودی اجرا شود.

وی اظهار داشت: از دیگر برنامه ها در مدیریت جدید در حوزه تغییر مسیرهای علمی با نگاه به انگیزه و توان طلاب و براساس نیازهای جامعه است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha