شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تور بازدید از مرکز اسلامی پئوریا به صرف نهار و جلسه پرسش و پاسخ

حوزه/ مسلمانان در مسجد پئوریا در ایالت ایلینوی از مردم و اعضای جامعه اسلامی دعوت کردند تا در تور بازدید مرکز اسلامی شرکت کرده و همراه با غذا و جلسه پرسش و پاسخ با اسلام بهتر آشنا شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از pjstar، تور بازدید از مرکز اسلامی پئوریا در ایالت ایلینوی آمریکا، به صرف ناهار و همراه با جلسه پرسش و پاسخ با نام «نهار با همسایگان تان» برگزار شد.

این مراسم شامل غذای فراوان، وسایل بازی کودکان،  غرفه های آموزشی برای بزرگسالان و تورهای بازدیدی از مرکز و مدرسه اسلامی بود که بیش از 200 دانش آموز در آنجا به تحصیل مشغول هستند. هنگام حضور بازدیدکنندگان همچنین نماز ظهر برگزار گردید و حاضران از نزدیک شاهد عبادت مسلمانان بودند.

درحالی که اکثریت صدها تن از حضار و شرکت کنندگان در این مراسم را آشنایان مسجد تشکیل می دادند اما پیروان ادیان دیگر نیز حضور داشتند. برای مثال برخی از پیروان مسیحیت از جمله کاهنان و راهبه های کاتولیک نیز در میان بازدی کنندگان بود.

برهان حمدان یک مسلمان فلسطینی تبار که 35 سال پیش از کویت به ایالات متحده آمده، و با یک دختر بومی ازدواج کرده، پاسخ دهنده پرسش های دینی مردم در خصوص اسلام است.

وی که پیشوای مذهبی مرکز اسلامی پئوریا می باشد در بازدید عمومی روز شنبه از مسجد گفت: می توانید خصمانه ترین سئوالات را از من بپرسید و من پاسخ دهنده خواهم بود. فوق العاده است که مردم می توانند ما را از نزدیک ببینند و با فعالیت های مذهبی روزانه ما بهتر آشنا شوند.

حمدان با بیان اینکه هدف از برگزاری مراسم نیز همین بوده گفت: در پاسخ به کلیشه هایی که هر روزه در رابطه با اسلام شاهد آن هستیم این مراسم ها می توانند مسمومیت زدایی کنند. این شیوه ای است که به جامعه نشان دهیم که ما مسلمان هستیم، این کاری است که انجام می دهیم و اینجا محل عبادت ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ملیکا IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    0 0
    خبر بسیار خوبی بود متشکر