جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نخستین مسجد شهر بایون تا سال 2020 افتتاح می شود

حوزه/ جامعه اسلامی شهر بایون در ایالت نیوجرسی که برای گرفتن مجوز ساخت مسجد تلاش های زیادی کرده و حتی به دادگاه فدرال شکایت کرده اند تا سال 2020 صاحب مسجد می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nj، به گفته مسئولان شهر بایون در ایالت نیوجرسی آمریکا، نخستین مسجد این شهر قرار است در اوایل سال 2020 افتتاح گردد.

این مسئولین پیش بینی کرده اند که مسجد تا کمتر از 6 ماه دیگر برای فعالیت آماده شود.

وحید اکبر ، دبیر امور مسلمانان بایون گفت:  این پروژه که در ابتدا توسط شهرداری  رد شده بود، اکنون نمادی از پیشرفت در جامعه ای است که ده ها سال محل سکونت خانواده های مسلمان بوده است.

وی گفت که ساختمان که در انتهای خیابان بیست و چهارم واقع شده در حدود 60 درصد کامل است.

هیئت مدیره شهری در سال 2017 به این مسجد مجوز ساخت و ساز نداد اما پس از اینکه جامعه اسلامی با دادخواست فدرال از آنان شایت کرد، ضمن دریافت غرامت و حل و فصل پرونده، به گروه اسلامی اجازه ساخت مسجد داده شد و پروژه به جلو حرکت کرد.

اکبر گفت که بیش از یک سال و نیم پس از دریافت 400 هزار دلار غرامت، سازمان او امیدوار است که این مکان ساخته شود و اینکه مسجد مفهوم بسیار ارزشمندی از نظر جامعه اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من پیشرفت فرای بایون است. شهر و دولت محلی به این نتیجه رسیده اند که تنوع جمعیتی و ارزش گذاری را می خواهند و فکر می کنم که این سیگنالی در جهت مثبت محسوب می شود. به ویژه به عنوان مسلمانی که بیش از 30 سال در شهر بایون زندگی کرده ام ماه هیچ گاه مسجدی نداشته ایم.

گفتنی است کمپین جمع آوری کمک های مالی در فیس بوک برای مسجد که در ماه رمضان در اوایل سال جاری برگزار شد، بیش از 57 هزار دلار دلار جمع آوری کرد. گروه مسلمانان بایون هنوز 300 هزار دلار دیگر برای تکمیل پروژه نیاز دارند، اما اکبر اطمینان دارد که این کار تا ژانویه یا فوریه انجام خواهد شد.

وی گفت که پس از اتمام ساخت مسجد از تمامی مردم برای جشن افتتاحیه دعوت خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha