پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
به گزارش پلیس: اسلام ستیزان افراطی کبک، بیشترین عاملان حملات نفرت محور

حوزه/ در حالی که پلیس کبک در کانادا حاضر نشد گزارشی از اسامی گروه های افراطی به خبرنگاران بدهد، اما نام دو گروه راست افراطی و اسلام ستیز در گزارش جرایم نفرت محور پلیس به چشم می خورند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، گروه راست افراطی که 6 ماه پیش از حمله تروریستی به مرکز اسلامی کبک در کانادا، سر خوک جدا شده ای را به مسجد فرستاده بود، در رابطه با دیگر حوادث نفرت محور در گزارش پلیس به آن اشاره شده است.

 این افراد یک سر خوک متعفن را در ایام ماه مبارک رمضان سال 2016 درحالی که پیام «نوش جان» روی آن گذاشته شده بود به مرکز اسلامی فرستادند.  این درحالی است که پلیس هرگز کسی را در رابطه با پرونده مذکور بازداشت نکرده است. نام این گروه تروریستی در دو گزارش دیگر پلیس در ارتباط با «ترویج نفرت» و «ارعاب عمومی» ذکر شده بود.

خبرگزاری کانادایی سی بی سی از دسامبر سال 2017 ، در تلاش بوده تا اطلاعات بیشتری در رابطه با ماهیت حوادث و جنایات نفرت در شهر کبک کسب کند. در عین حال پلیس حاضر نشد گزارشی شامل اسامی گروه های نفرت محور و راست گرا در کبک را به خبرنگاران تسلیم کند.

براساس داده هایی که پلیس مایل به تهیه آن بوده است ، حدود 80 از 280 واقعه نفرت انگیز که از سال 2013 به پلیس گزارش شده مسلمانان را هدف قرار داده اند. و با توجه به بررسی اخیر داده ها، 120 مورد از این 280 حادثه جرم محسوب می شوند.

 در این میان نام سه گروه «هویت کبک» و «آتالانت» و «اتحاد طوفان» در این گزارش دیده می شوند. گروه آتالانت دائما با انتشار عکس هایی با ماسک اسکلت، شعارهای ضدمهاجرت سر داده و مسلمانان را تهدید می کنند. گروه اتحاد طوفان نیز شعارهای علیه قوانین شریعت در مرز آمریکا و کانادا سر می دهند.

دیوید پویتراس در این میان سخنگوی پلیس گفت که ظاهر شدن اسامی گروه های مذکور حاشیه به این معنا نیست که اعضای آنها تحت تحقیقات قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha