شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پخت و توزیع غذای گرم توسط موکب اوقاف لرستان در بین سیل زدگان

حوزه/ جلسه توجیهی خادمان موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  جلسه توجیهی ۲۰۰ خادم موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در ایام ار بعین حسینی روز گذشته در سالن امام خامنه‌ای حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این مراسم محمد سالارسروی، مسئول کمیته حراست حرم کریمه اهل‌بیت(س) نکاتی را در مورد مسائل امنیتی و حراستی سفر اربعین مطرح کرد و همه خادمان موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها را ملزم به رعایت این مسائل دانست.

وی همراهی با کاروان در هر زمان و مکان، رعایت نظم و شئونات اخلاقی، هماهنگی با مسئولان مربوطه و کمک‌رسانی به دیگر خادمان در همه زمینه‌ها را از ضروریات این سفر بیان کرد.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام جواد بهشتی‌پور، مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر طی سخنانی عنوان کرد: روز سه‌شنبه ۹ مهرماه ۱۳۹۸ تاریخ اعزام خادمان موکب آستان مقدس به کشور عراق است و روز ۲۶ یا ۲۷ مهرماه نیز خادمان به کشور باز می‌گردند.

ابراهیم اسلام‌پناه، رییس ستاد اربعین آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز یکی دیگر از سخنرانان جلسه بود که طی سخنانی بیان کرد: با توجه به حذف هزینه ویزا، امسال مراجعه به موکب قطعا افزایش پیدا می‌کند و لازم است خادمان خدمت‌رسانی بیشتری را نسبت به زوار حسینی داشته باشند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با کمک خادمان خدمات خوبی را به زائران ارائه کنیم و از افرادی که توفیق حضور پیدا نکردند، طلب حلالیت می‌کنیم.

در این مراسم همچنین قاسمی، مدیر مرکز مطالعات راهبردی اربعین نیز به بیان مطالبی پرداخت و افزود: خادمان باید به نکاتی همچون «مراعات قوانین و آداب و رسوم عراق»،‌ «حفظ میزبانی خادمان عراقی»، «تکریم مرجعیت شیعه»، «تقویت دولت عراق»، «پرهیز از تفرقه»،‌ «اهتمام به حماسه اربعین به عنوان یک ظرفیت فرهنگی فرامرزی» و «ارتقاء معرفت دینی و حسینی» توجه داشته باشند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha