پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صادقی واعظ

یکی از کارشناسان مذهبی با اشاره به اهمیت مقام خدمت‌گزاری در دستگاه اهل‌بیت(ع)، گفت: باید مقام خدمت‌گزاری در مسیر امام حسین(ع) به ویژه در ایام اربعین را قدر بدانیم و شاکر آن باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام صادقی واعظ در نشست توجیهی خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) طی سخنانی اظهار کرد: در دو موضوع مربوط به اباعبدالله‌الحسین(ع)، داریم که پرده بر دل‌های شیعیان می‌اندازند.

وی افزود: موضوع اول در مورد شهادت امام حسین علیه‌السلام است که پرده بر دل‌های شیعیان افکنده می‌شود تا مصیبت را درک نکنند، چراکه اگر درک کنند جان به جان آفرین تسلیم می‌کنند و دوم در باب زیارت سیدالشهدا(ع) است که پرده بر دل‌ها قرار می‌دهند تا درک نکنند، چون اگر زیارت حضرت را درک کنند، از شوق جان خواهند داد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اهمیت مقام خدمت‌گزاری در دستگاه اهل‌بیت(ع)، خاطرنشان کرد: یکی از این خدمتگزاران جون بن حوی بود که از زمان امیرمؤمنان علی علیه‌السلام تا روز عاشورا در خدمت اهل‌بیت(ع) بود و در رکاب امام حسین علیه‌السلام به شهادت رسید و امام در حق او دعا کرد که چهره‌اش سفید، بوی بدنش معطر و با پیامبر اکرم(ص) و آل پیامبر محشور شود.

حجت‌الاسلام صادقی واعظ گفت: اگر مقام خدمت‌گزاری در مسیر اهل‌بیت(ع) را به خوبی درک کنیم و همان‌گونه که در بزم با اهل‌بیت(ع) هستیم در رزم نیز با آنها باشیم، عاقبتی همچون جون در انتظار ما خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: باید مقام خدمت‌گزاری در مسیر اباعبدالله‌(ع) به ویژه در ایام اربعین را قدر بدانیم و شاکر آن باشیم.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha