سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه حوزه اصفهان

حوزه/ یک روز عصر همه اسرای ایرانی اعم از سالم و زخمی را داخل ماشینی قرار دادند و به دور شهر گرداندند، در آن زمان بعثی ها به ما سنگ می زدند، توهین می کردند، جشن و پایکوبی می کردند و نمک به زخم رزمندگان اسلام می زدند که به واقع اسرا به یاد اسرای کربلا و واقعه شام و مصیبت های وارده به حضرت سیدالساجدین و زینب کبری(س) افتادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، صبح امروز در نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه استان اصفهان در مدرسه جده بزرگ، اظهار کرد: در مورد دفاع مقدس و نتایج آن که اثراتش کاملا برای مردم ملموس است، فراوان گفته شده است، ولی باز هم گفته ها در مقایسه با ناگفته ها قطره ای دربرابر دریا است.

این روحانی آزاده و جانباز با  اشاره به به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه دفاع مقدس گنجینه است، تصریح کرد: تکرار خاطرات و تبیی ارزش های دوران دفاع مقدس برای نسل جوان امروز یک رسالت است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: افراد بسیاری تلاش کردند با شبهه وارد کردن، خدشه زدن به مقدسات و واژگون معرفی کردن ارزش ها، چراغ دفاع مقدس را را خاموش و یا کم سو کنند، ولی دراین عرصه به پاس ثمره خون پاکانی چون شهدا ناموفق شدند.

وی افزود: یکی از ثمرات خون شهدا در دوران دفاع مقدس قدرت و ثبات ایران در منطقه است؛ امروز در منطقه ای پرآشوب و ملتهب قرار داریم، ولی ایران جزیره ثبات و امنیت است و با همه آتش افروزی ها، ایران قدرت اول منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی در ادامه به بیان خاطرات دفاع مقدس پرداخت و ادامه داد: در جریان عملیات کربلای چهار در بخش های مختلف میزان موفقیت رزمندگان مختلف بود و در همان عملیات من به اسارت بعثی ها در آمدم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: پس از اسارت ما توسط بعثی ها، یک روز عصر همه اسرای ایرانی اعم از سالم و زخمی را داخل ماشینی قرار دادند و به دور شهر گرداندند، در آن زمان  بعثی ها به ما سنگ می زدند، توهین می کردند، جشن و پایکوبی می کردند و نمک به زخم رزمندگان اسلام می زدند که به واقع اسرا به یاد اسرای کربلا و واقعه شام و مصیبت های وارده به حضرت سیدالساجدین و زینب کبری(س) افتادند.

این روحانی آزاده و جانباز متذکر شد: تاکید دارم در بیان خاطرات باید به جای واژه عراقی ها از بعثی ها استفاده کنیم، چرا که بسیاری از ملت عراق در بند محاصره و محدودیت صدام بعثی بودند و عملا توان کاری نداشتند.

وی ابراز کرد: اگر دفاع مقدس پیش نمی آمد ما خیلی حماسه های کربلا را درک نمی کردیم، بسیاری از جلوه های حماسه  کربلا در دوران دفاع مقدس رخ داد و ترجمانی از حقایق کربلا در مقابل چشمان رزمندگان ما انجام گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی اذعان کرد: توصیه می شود در این ایام با ملموس کردن خاطرات دفاع مقدس، ارزش های کربلا را یادآور باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha