جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن

جوزه/ در نشست سیاسی با موضوع «تطبیق دوران دفاع مقدس و زمان حال» اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن، به به سه سؤال و شبهه درباره دفاع مقدس پاسخ داده شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست سیاسی با موضوع «تطبیق دوران دفاع مقدس و زمان حال»، با سخنرانی حجت الاسلام محسن طالب پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف، با حضور اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن برگزار شد.

حجت الاسلام طالب پور گفت: امروز برخی افراد سؤالاتی در خصوص دفاع مقدس دارند و برخی در فضای مجازی مطالبی را بیان می کنند که وظیفه طلاب دانستن جواب این سؤالات و پاسخ روشن به آنهاست.

وی ادامه داد: اولین سؤالی که بیان می شود این است که چرا جنگ شد؟ در پاسخ باید گفت وقتی انقلاب پیروز شد، شرایط منطقه و جهان دچار آشفتگی شد، قبل از انقلاب دو ابر قدرت شرق و غرب در ایران جولان می دادند تا جایی که وقتی شاه ایران می خواست به آذربایجان برود، باید از سفیر روس و وقتی می خواست به بندرعباس برود باید از سفیر انگلیس و وقتی در تهران بود باید از سفیر آمریکا اجازه می گرفت. یا اینکه نخست وزیر یک کشور اسلامی و شیعه در مدت 13 سال یک فرد بهائی به نام عباس هویدا بود. ایران مستعمره آمریکا بود و ولی وقتی انقلاب شد این شرایط تغییر کرد و طبیعی است که نخواهند این شرایط را بپذیرند.

حجت الاسلام طالب پور افزود: از 23 بهمن 57 تمامی کشورها کمر همت بستند که با انقلاب مقابله کنند و در 2 سال اول با جنگ نیمه سخت به مقابله پرداختند. جنگ نیمه سخت به سه صورت است. 1- تحریم: 30 میلیارد دلار پول ایران از قبل از انقلاب در آمریکا بوده است که تا کنون نیز این پول به ایران بازگردانده نشده است. 2-ترور: از فروردین 58 ترور در ایران شروع شد و تاکنون 17 هزار شهدای ترور تقدیم انقلاب شده است. 3- کودتا: بعد از انقلاب ما سه کودتا داشته ایم، کودتایی که در صدا و سیما، کودتای نوژه که در نیروی هوایی بود و کودتای طبس که در طبس اتفاق افتاد و با شکست مواجه شد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از شیوه های جنگ های نیمه سخت، جنگ داخلی است که در خوزستان خلق عرب، در سیستان و بلوچستان خلق بلوچ، گروهی در گنبد و آمل و گروهی نیز در کردستان اقدام به ایجاد بی نظمی و ناامنی در کشور کردند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف اظهار کرد: دو سال اول بعد از انقلاب، بدترین شرایط در این چهل سالگی برای کشور بوده است، این درحالی است که در همین دو سال اول همه ی ارکان نظام شکل گرفت.

حجت الاسلام طالب پور ابراز داشت: آمریکا بعد از این که از راه جنگ نیمه سخت نتوانست انقلاب اسلامی را ساقط کند، گام دوم را در پیش گرفت و با جنگ سخت در 31 شهریور سال 1359 جنگ عراق علیه ایران را شکل داد. 83 کشور در این جنگ علیه ایران شرکت کردند و در 8 سال دفاع مقدس ما از 27 کشور نیرو به اسارت گرفتیم. این در حالی است که آمریکا، انگلیس و اسرائیل در عقبه جنگ به عراق کمک می کردند و نیرو به عراق نمی فرستادند.

وی یادآور شد: در طول 8 سال دفاع مقدس تنها سه کشور به ایران کمک کردند، اولین کشوری که بدون هیچ چشم داشتی به ایران کمک می کرد کشور سوریه بود. دومین کشور کره شمالی به خاطر مشکلاتی که با آمریکا داشت، سلاح به قیمت آزاد به ما می فروخت و سومین کشور هم لیبی بود و بر سر آقایی عرب با عربستان رقابت داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف ادامه داد: در پاسخ به دومین سؤال که چرا عراق به ایران حمله کرد؟ باید گفت، عراق به خاطر اینکه بعد از ایران می خواست ژاندارم منطقه بشود به ایران حمله کرد تا با اشغال ایران بتواند هم جمعیت و هم جغرافیا و هم منابع نفتی خود را افزایش دهد که بتواند انقلاب اسلامی را ساقط نماید.

حجت الاسلام طالب پور در پاسخ به سومین سؤال که چرا هر سال آغاز دفاع مقدس را جشن می گیریم؟، گفت: هنوز جنگ تمام نشده است و در قطعنامه 598 آتش بس کرده ایم، دولت بعثی عراق ساقط شده است، ولی هنوز جنگ در کردستان با پ.ک.ک و جیش العبد ادامه دارد؛ جنگ را ما آغاز نکرده ایم و دفاع کردیم و شروع دفاع مقدس هم 31 شهریور می باشد مانند جشن تکلیف که برای دختران و پسران به سن تکلیف می رسند، می گیریم. دفاع مقدس هم یک وظیفه شرعی بوده است که هر سال ما آن را جشن می گیریم.

وی در پایان گفت: اینکه در جنگ کدام کشور پیروز شد باید گفت، جنگ دعواست و در دعوا حتما لازم نیست تعداد مساوی باشد، در دعوا هر کسی دعوا را شروع کرد و به هدفش رسید پیروز می شود و اگر به هدفش نرسد شکست خورده است؛ در جنگ 8 ساله ما یک وجب از خاک خود را از دست نداده ایم و انقلاب هم ساقط نشد که این دو هدف عراق بود و به آنها نرسید پس در جنگ شکست خورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha