شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجتماع بانوان عاشورایی و رهروان زینبی

حوزه/ اجتماع بانوان عاشورایی و رهروان زینبی شهر چغادک، با حضور مدیر حوزه علمیه استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، ظهر امروز در اجتماع بانوان عاشورایی و رهروان زینبی شهر چغادک با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، این هفته را یادآور خاطره مقاومت و ایستادگی مردم پرافتخار ملت شریف ایران و ایثارگران، رزمندگا، و شهدا و جانبازان دانست و اظهار داشت: رزمندگان در این عرصه تلاش کردند که تمام موجودیت و توان خود را به کار گرفتند تا کشور آسیب نبیند و خدشه ای به دین ما وارد نشود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با استناد به فرموده رهبری معظم که جنگ تحمیلی یک گنج تمام ناشدنی و بی پایان بود، گفت: وقتی به این جمله توجه می کنیم می بینیم دفاع مقدس برای هر عرصه ای حرفی برای گفتن دارد، حتی برای جامعه امروز ما و شاید بسیاری از دردهای امروز جامعه همچون نگرانی ها و اضطراب ها داروی آن در فرهنگ دفاع مقدس باشد.

امام جمعه چغادک ادامه داد: نقطه به نقطه دفاع مقدس و حماسه به حماسه آن و نیز چهره ها و قهرمانان دفاع مقدس کشور اگر در جای دیگری بودند شاید هنوز بیش از این ارزش گذاری می شد؛  دفاع مقدس یک برگ زرینی است که امروز در پناه همان فرهنگ، جامعه ما بیمه شده است.

حجت الاسلام خدری بیان داشت: توطئه های پیچیده یکی از آنها کافی است تا یک ملت و انقلاب را از پای در آورد، اما به همت جوانان و مردم عزیز همه توطئه ها نقش بر آب شده است.

وی افزود: شاید تا پیش از دفاع مقدس با مفهوم شهید و خانواده شهید آشنایی نداشتیم و هرچه به یاد داشتیم از کربلا و قیام عاشورا بود  و فکر می کردیم این فرهنگ دیگر معنا ندارد، اما دفاع مقدس مفهوم شهید را در بین مردم رنده کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه دفاع مقدس حماسه جاوید و گنج پایان ناپذیر است گفت: اینها به برکت فرهنگی است که ملت ما از اهل بیت(ع) و عاشورا گرفتند. در جامعه امروز هم می توان با الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس بسیاری از مشکلات کشور را حل کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha