سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
زنان انقلابی بحرین

حوزه/ جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه ای خواستار آزادی شش خانم شد که به خاطر اندیشه های انقلابی خود در زندان‌های رژیم بحرین بسر می‌برند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه ای خواستار آزادی شش خانم شد که به خاطر اندیشه های انقلابی خود در زندان‌های رژیم بحرین بسر می‌برند.

الوفاق محکومیت این خانم ها را به ترتیب به شرح زیر اعلام کرد:

-زکیه البربوری: محکوم به تحمل ۵ سال حبس و سلب تابعیت

-هاجر منصور محکوم به تحمل ۳ سال حبس

-سه خواهر به نام های ایمان عبدالله، آمال عبدالله و فاطمه عبدالله: محکوم به تحمل ۳ سال حبس.

همچنین این جمعیت تاکید کرده است که این بانوان در راستای مقابله رژیم با حرکت مطالبه‌گرایانه ملی که خواستار دموکراسی، آزادی، عدالت اجتماعی، نفی ظلم و استبداد، چپاول و فساد است در بازداشت بسر می‌برند.

این بیانیه می افزاید رژیم بحرین عامدانه اقدام به بازداشت، شکنجه و اذیت زنان و استفاده تمامی روشهای پست برای اهانت به آنها می نماید که هدف آن اعمال فشار بر روی ملت برای دست کشیدن از خواسته های ضروری‌شان است، خواسته هایی که خواست اکثر ملت هستند.

الوفاق تاکید کرد: مکان بانوان زندانی اندیشه در زندان نیست، بلکه در جامعه است تا نقش تربیتی، خانوادگی و دیگر نقش های اجتماعی خود را ایفا کنند. بازداشت آنان لکه ننگی بر پیشانی رژیم دیکتاتور بحرین است که تمامی ارزش ها، عرف های اسلامی و انسانی را با مورد هدف قراردادن بانوان زیرپاگذارده است.

در پایان این بیانیه آمده است از آغاز حرکت بحرین تا کنون رژیم این کشوز بیش از ۳۰۰ خانم را بازداشت کرده است و این در حالیست که موسسه های وابسته به آن مانند شورای عالی زنان و غیره که از حقوق زن دم می زنند یا در این قبال سکوت کرده اند و یا این رژیم را در ارتکاب جرم هایش علیه زنان حمایت نموده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha