سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: دشمن سعی می کند جبهه ایمانی زن ها را از پای درآورد، لذا راه مقابله با این فتنه دشمنان، بصیرت است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مشاورین امور بانوان و خانواده دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی اظهار کرد: جبهه هایی که در مقابل دشمن شکل می گیرد و سربازی که در میدان نبرد مقابل دشمن ایستادگی می کند هرگز به تنهایی نمی تواند از عهده وظیفه خود برآید و نیازمند پشتوانه است، لذا بیش از همه چیز پشتوانه ای در خانه و خانواده می خواهد.

وی با اشاره به اینکه سربازی می تواند خوب بجنگد که از پشتوانه قوی خانوادگی برخوردار باشد، افزود: زن های با ایمان جامعه ی ما در همه ی صحنه ها، آن هم با نمره بالا شریک هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ های امروزی تنها جنگ نظامی نیست، خاطر نشان کرد: شارون، نخست وزیر اسرائیل گفته بود "با ایرانی ها به جنگ نظامی نروید، زیرا آن ها شکست ناپذیرند اما از طریق جنگ های نرم و فرهنگی ورود پیدا کنید. "

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: دشمن بارها گفته است که همه گزینهروی میز قرار دارد و این یعنی از هر طریقی ورود پیدا می کند.

وی ادامه داد: دشمنان از جنگ نظامی با ایران به شدت می ترسند، اما باید توجه داشت که جنگ، مبارزه و دشمن همیشه هست و هیچگاه نباید دشمن را ضعیف بشماریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن تأکید بر اینکه موضوع امروز جامعه ما بصیرت و دشمن شناسی است، گفت: امروز با بصیرت می توان پیروز میدان ها شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: در جنگ نظامی، منطقه، تعداد نیروها، جهت ها، مکان استقرار نیروها و سلاح دشمن مشخص است، اما در جنگ فرهنگی و تبلیغاتی دشمن، اینکه دشمن در کجا قرار دارد و از چه سلاحی استفاده می کند مشخص نیست لذا باید در این باب از سلاح بصیرت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تشخیص دوست و دشمن در جنگ های فرهنگی و تبلیغاتی، بسیار حائز اهمیت است، اضافه کرد: دشمنان وقتی چراغ بصیرت ما را خاموش کنند، خودمان، خودمان را مورد آسیب قرار خواهیم داد و دشمن نیز از مکانی امن نظاره گر خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فتنه های امروزی مال دشمن است، اما توسط خودی ها انجام می شود، مطرح کرد: فتنه ها گاهی اجتماعی است که در طی آن برخی افراد راه می افتند در خیابان ها، به مانند فتنه سال های 78، 88  و 96 و گاهی جنبه اقتصادی دارد، لذا برای جلوگیری از ضربه خوردن در مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تبلیغاتی، بصیرت مورد نیاز است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: اگر بخواهیم دوست و دشمن را بشناسیم ابتدا باید تعاریف دوستی و دشمنی را بدانیم، زیرا با یک برخورد خیلی جذاب و صحبت خیلی خوب و با انواع مهربانی های کاذب می شود خود را دوست قلمداد کرد و بدترین ضربه دشمنی را وارد کرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه ابتدا باید دوستی و دشمنی تعریف و سپس مصادیق آن را شناسایی کرد، گفت: هر چیزی و هر کسی که در چارچوب انسانیت مورد رشد و کمال انسان گردد دوست است، زیرا انسان برای رسیدن به کمال به دنیا آمده و اینکه چه بپوشد و کجا زندگی کند، اگرچه تأمینش باید باشد و تلاش در آن جهت از راه حلال، عبادت است، اما هرچه باشد، علامت کمال نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: خداوند متعال در عین حالی که به ما عقل، علم و پیامبر داده است، فطرت خدا پرستی نیز عنایت کرده، لذا فطرت، قطب نمای ماست که راه خود را گم نکنیم، اما متأسفانه در کنار این قطب نما آنقدر جاذبه های کاذب و نفسانی قرار داده ایم که از نشان دادن راه صحیح باز می ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در قرآن به دو نوع پیشوا اشاره شده است، گفت: پیشوایانی که بر اساس امر و نهی الهی، کارشناسی خدایی، انسان شناسی صحیح، مبدا شناسی و معاد شناسی درست، و همچنین فطرت، عقل و وحی آمده اند دوست واقعی انسان ها هستند، اما پیشوایانی که پیشوایان ستم هستند و قدرت و شهرت دارند، دشمن انسان ها شمرده می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: ابتدا باید دوست و دشمن را بشناسیم سپس پیشوایی که انتخاب می کنیم بر اساس معیارهای دوستی، دوست خود بگیریم.

وی با بیان اینکه مطمئنا جبهه حق بر باطل پیروز خواهد شد، افزود: زن های باایمان چه در صدر اسلام و چه حال و چه در ۴۰ سال انقلاب، از خود شخصیت ایمانی نشان داده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام فرمودند از دامن زن، مرد به معراج می رود، گفت: علمای گرانقدر و شهدا از دامن زن های با ایمانی به چنین مقام هایی رسیده اند، لذا به همین جهت است که دشمن سعی می کند جبهه ایمانی زن ها را از پای درآورد، لذا راه مقابله با این فتنه دشمنان بصیرت است.

وی مطرح کرد: امروز می بینید که در فضای حقیقی و مجازی، بازارو سیاست برای فساد و تباهی و گناه تبلیغ می شود و این به خاطر آن است که جامعه آسیب دیده است و اهرم های قوی که می توانند افکار عمومی جامعه را ثابت نگه دارند دچار ضعف شده، که منشأ آن نفوذ در جایگاه فرهنگی زن بوده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: جایگاه زن تنها به عنوان فرزندی که از او متولد می شود، مادر نیست، بلکه زن مادر جامعه و ام الخیر است و نقش مادر در همه جا قابل درک است.

انتهای پیام/ ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha