جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضا نوری

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس با مقاومت به پیروزی رسیدیم، امروز هم مقاومت تنها را ایستادگی در برابر جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امروز در نشست مسئولان استانی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه در هر دوره‌ای از زمان باید با توجه به استراتژی‌های دشمن مقاومت کرد، افزود: در دوران دفاع مقدس کشور با مقاومت نظامی در جبهه‌های جنگ به پیروزی رسید و در زمان حاضر با توجه به تهاجمات فرهنگی و اقتصادی باید در جبهه فرهنگ و اقتصاد با مقاومت در مقابل دشمن بایستیم.

امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: در شرایطی که تهاجم اقتصادی و فرهنگی دشمن به اوج خود رسیده، بهترین راهکار به‌منظور برون‌رفت و پشت سر گذاشتن این اوضاع، هم‌فکری اقتصاددانان، دولتمردان و سیاستمداران کشور است.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکره با دشمنان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات فرمودند که نسبت به مذاکره با دشمنان خوش‌بین نیستند و اکنون پس از گذشت شش سال از تلاش‌های دولتمردان به‌منظور دستیابی به تفاهم‌های بین‌المللی در توافق‌نامه برجام هیچ‌گونه ثمره‌ای عاید کشور نشده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به یک اصل از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، افزود: اصل اقتصاد مقاومتی توسط صاحب‌نظران و کارشناسان این حوزه تدوین‌شده است و به‌منظور رسیدن به اهداف تعیین شده در این اصل راهکارهایی نیز ارائه شده است که با تکیه‌بر توان داخلی می‌توان به این اهداف دست‌یافت.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به مسئله تهاجم فرهنگی که یکی دیگر از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در بیانات اخیر به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب بوده است بیان کرد: مقام معظم رهبری سال‌هاست که در بحث تهاجم فرهنگی با به کار بردن اصطلاحات همچون غارت فرهنگی و شبیخون فرهنگی تأکید فراوانی بر مقاومت فرهنگی در مقابل دشمنان دارد و بارها در خصوص دسیسه‌های دشمن به‌منظور فروپاشی نظام فرهنگی جمهوری اسلامی هشدار داده است.

وی افزود: هنرمندان و سخنرانان حاضر در مناسبت‌های فرهنگی و تمام مسئولین حاضر در نهادهای فرهنگی کشور باید با تلاش و افزایش بصیرت جوانان مملکت در مقابل هجمه‌هایی که دشمنان نظام به فرهنگ جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند مقاومت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha