جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در پاسخ به استفتائی خواستار تعامل صحیح با قربانیان جنایت داعش شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع نجف اشرف در پاسخ به استفتائی خواستار تعامل صحیح با قربانیان جنایت داعش شدند.

متن اسفتتاء:

بسم الله الرحمن الرحیم

به آیت الله حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم

با عرض سلام به حضرتعالی

بعد از حمله وحشیانه گروهک جنایتکار داعش به عراق، تعداد زیادی از زنان شیعه، ترکمانی و اقلیت های دیگر ربوده شده و مورد فروش و تجاوز قرار گرفتند و در برخی موارد به اجبار به ازدواج داعشی ها در آمدند، اکنون خداوند برای ما فرجی حاصل کرده و زنان از دست داعشی های جنایتکار آزاد شده و به آغوش خانواده و مناطق خود بازگشته اند که خداوند را به خاطر این نعمت سپاسگزاریم.

توصیه شما در خصوص چگونگی تعامل با این مظلومین چیست؟

خواهشمندیم نظرتان را بیان بفرمایید

التماس دعا

جمعی از مومنین.

 پاسخ حضرت آیت الله حکیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

تعرض به آبروی مردم و هتک حرمت آن از بزرگترین جنایت هاست و داعش به هنگام تسلط بر بسیاری از مناطق عراق، جنایت های وحشیانه ای علیه خانواده های اصیل و ارزشی مرتکب شد که مظلومیت این قربانیان بسیار سخت و درد آور بود.

امروز بعد از اینکه خداوند بر اهالی این مناطق فرجی گشود، همگی باید با این زنان مظلوم همدردی کرده، با ملاطفت رفتار کنند و به گونه ای از آنان حمایت کنند که کرامت آنان حفظ شود و ظلم و ستمی که علیه آنان شده، جبران گردد.

از مهمترین مسئولیت های اجتماعی که شریعت بر آن تاکید دارد، همکاری میان مؤمنین در بحران ها و مصیبت هاست، تا مورد رحمت و لطف خداوند قرار گیرند.

از خداوند متعال می خواهیم این کشور را از هر بدی دور بدارد و همگی را در کسب رضایت الهی موفق گرداند.

دفتر آیت الله سید محمد سعید حکیم/ نجف اشرف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha