پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اهدای کتاب

حوزه/ دو نوجوان مسلمان در میشیگان در اقدامی ابتکاری، گروهی با نام «دختران هلال ماه» راه اندازی کرده اند و کتبی با محتوای شخصیت های مسلمان را به مدارس مختلف در آمریکا اهدا می کنند.

  به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مترو، دو نوجوان مسلمان با تشکیل یک گروه عام المنفعه، کتاب هایی با شخصیت های مسلمان را به مدارس مختلف اهدا می کنند.

منا و ضنا نصیر 14 و 16 ساله از ایالت میشیگان آمریکا که عاشق خواندن و مطالعه هستند، با اشاره این امر که کتاب هایی با شخصیت های مسلمان برای نوجوانان بسیار نادر می باشند، و خودشان همیشه برای یافتن الگوهای زن در کتب داستانی با مشکل روبرو بوده اند،  پروژه ای را در کلاس چهارم آغاز کرده اند تا اهمیت وجود شخصیت های مهم تاریخی را در کتب ارائه شده برای هر نسل اعلام کنند.

آن ها در عجب بودند که چرا گزینه های کتب اسلامی برای جوانان و نوجوانان مسلمان تا این اندازه محدود است و تصمیم گرفتند خودشان یک گروه با عنوان «دختران هلال ماه» تشکیل داده، کتاب ها را خریداری کرده و به کتابخانه های مدارس اهداء کنند.

 منا و ضنا در این باره به خبرنگاران گفتند: ما برای این پروژه به کتابخانه عمومی محلی رفتیم و امیدوار بودیم بتوانیم کتبی درباره زنان مسلمان در تاریخ پیدا کنیم که الهام بخش ما باشند، اما متاسفانه در نهایت چیزی نیافتیم. و همان جا بود که به کمبود منابع در این رابطه پی بردیم.

وی افزود: سال گذشته کتابی با یک شخصیت اصلی مسلمان برای نخستین بار مطالعه کردیم و حس دیدن یک شخصیت مثل ما، که گویی نماینده ای از ما محسوب می شد واقعا فوق العاده بود.

این دو خواهر در ادامه وبسایتی برای خودشان راه اندازی کرده و زمان های بیکاری شان را به پیدا کردن کتب برای کودکان و نوجوانان مسلمان در رده های سنی مختلف گذاشتند.

آنها به خبرنگاران گفتند: ما واقعاً درس های زیادی داریم، مشق شب، کلاس های پیشرفته و باشگاه داریم ، اما همیشه زمان اختصاص دادن به کارهای عام المنفعه را پیدا می کنیم. کتاب ها تأثیر بسیار زیادی در چگونگی رفتار کودکان ، معاشرت و دیدگاه آنان از خودشان در جهان دارند و اگر بچه های خردسال نتوانند با کسی همزادپنداری داشته باشند، احساس تعلق را از دست می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ملیکا IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
    0 0
    خبر جالبی بود