پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کیهانی

حوزه/ سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: فعالیت‌های فرهنگی طلاب در ایستگاه‌های صلواتی به صورت گسترده خواهد بود و در هر ایستگاه صلواتی یک روحانی آقا و یک طلبه خانم حضور فعال خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام کیهانی، سرپرست اداره کل تبلیغات اسلامی همدان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسئولیت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی بر عهده اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان است و تاکنون جلسات مختلفی با اعضاء آن برگزار شده و با قوت و جدیت در ایام اربعین فعالیت خواهد داشت.

وی ادامه داد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین ایستگاه‌های صلواتی را پشتیبانی خواهد کرد و درصدد است تا  مردم درگیر این مراسم باشکوه شوند.

حجت‌الاسلام کیهانی تصریح کرد: ورود شهرداری، در اختیار قرار دادن تلویزیون‌های شهری، تهیه تیزهای مختلف از طرف صدا و سیما و ارسال پیامک حاوی محتوای غنی از سوی شرکت مخابرات از جمله برنامه های پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به حضور و فعالیت طلاب و روحانیون در ایستگاه‌های صلواتی ایام اربعین بر آن شدیم تا فعالیت‌های فرهنگی طلاب را در ایستگاه‌های صلواتی توسعه دهیم و در این راستا پیش‌بینی شده تا در هر ایستگاه صلواتی یک روحانی آقا و یک طلبه خانم حضور فعال داشته باشند.

سرپرست اداره کل تبلیغات شهرستان همدان با اشاره به اینکه این روحانیون به صورت تخصصی دوره آموزشی ویژه این طرح را گذرانده‌اند، عنوان کرد: حضور طلاب در اتوبوس زائرین در زمان ورود به همدان تا هنگام خروج از دیگر برنامه های اداره تبلیغات اسلامی همدان است که به بیان آسیب‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای راهپیمایی اربعین، بیان احکام و معرفی مفاخر همدان خواهند پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: درصددیم تا پیوست فرهنگی ویژه زائرین از سوی حوزه‌های علمیه برادران، خواهران و دانشگاهای همدان آماده شود و در این جهت اقلامی به زائران اعطاء می‌شود تا در کشور عراق هنگام اسکان در منازل و مواکب عراقی، آن را به مردم عراق هدیه کنند و صادرکننده فرهنگ ایرانی اسلامی باشند.

وی افزود: طرح زیارتی به نیابت شهدا با همکاری بنیاد شهید اجرا خواهد شد و بر این اساس عکس شهدا به صورت برچسب گوشی و وصیت شهدا به صورت برچسب قابل نصب بر کوله‌پشتی در اختیار زائرین قرار می‌گیرد تا به نیابت از شهدا به زیارت اربعین بروند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha