پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ناآرامی در عراق

حوزه/ ناآرمانی موجود در برخی از شهرهای عراق ریشه در حمایت و مدیریت عربستان، اسرائیل غاصب، آمریکا و... دارد و بی شک این فتنه گری ها چون ریشه مردمی و دینی ندارد، به زودی خاموش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، چند روز مانده به مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی که به عنوان بزرگترین و میلیونی ترین اجتماع انسانی در جهان نام برده می شود، امسال دشمنان وحدت جهان اسلام و حتی برخی از کشورهای مرتجع و خودفروخته عربی دست به اقدامات جدیدی برای به حاشیه بردن مراسم اربعین حسینی امسال زده اند.

رژیم آل سعود، اسرائیل غاصب، آمریکا و... همگی با تشکیل اتاق فکری به این توافق رسیده اند که بی نظمی و اغتشاش را در شهرهای عراق با استفاده از عوامل خودفروخته خود به راه بیندازند تا زوار اربعین با احساس ناامنی از حضور در این مراسم عظیم دینی منصرف شوند.

ایجاد ناآرامی ها در آستانه روز اربعین قابل پیش بینی بود

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان؛ مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به برخی از ناآرامی ها در شهرهای عراق اظهار داشت: ایجاد این ناآرامی ها در آستانه روز اربعین قابل پیش بینی بود، زیرا تنها راهی که دشمنان جهان اسلام و حتی برخی از کشورهای خودفروخته عربی برای فرار از این کابوس می دیدند، همین اجیر کردن عناصر خودفروخته خود برای برپا کردن بلوا در شهرهای عراق بود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اگر نگاهی تیزبینانه به شهرهایی که در آن ناآرامی صورت گرفته است داشته باشیم به خوبی متوجه می شویم که این «شو تبلیغاتی» از قبل طراحی و برنامه ریزی شده است و تلاش اصلی عاملان و آمران آن ایجاد فضای ناامن برای زوار اربعین حسینی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان گفت: با این وجود این ناآرامی ها که ریشه مردمی ندارند و بیشتر به یک فتنه و کودتای نافرجام می ماند به زودی خاموش می شود و مراسم اربعین به مانند سالهای گذشته با عظمت خاص خود برگزار خواهد شد.

اغتشاشات در شهرهای عراق ریشه مردمی ندارد

علی اصغر دریایی، نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در استان کردستان نیز در این باره به خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان گفت: بی شک این سیل عظیم از عاشقان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام هیچ گاه برای دشمنان وحدت جهان اسلام به ویژه رژیم کودک کش آل سعود که چند روز پیش شکست مذبوحانه و سختی از مقاومت مردم یمن خورد قابل تحمل نبود و نیست، لذا با هزینه دلارهای نفتی خود می خواهد هم مراسم اربعین حسینی را کم اثر کند و هم اینکه گوشه ای از شکست سخت خود در برابر انصارالله یمن را خنثی کند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: با نگاهی به نوع اغتشاشات و شهرهای ناآرام متوجه می شویم که از ماهها پیش شهرهای مذکور برای پیاده کردن این نقش دشمنان مشخص شده بودند.

مسول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه این اغتشاشات هیچ ریشه و وجه مردمی ندارد، گفت: گروه های وابسته به عربستان و دیگر کشورهای معاند مورد تطمیع قرار گرفته اند و از چند روز گذشته اقدامات خرابکارانه و وحشیانه خود را به دستور اربانشان آغاز کرده اند، البته باید گفت که آتش این فتنه به زودی توسط خود مردم عراق خاموش خواهد شد.

ناآرامی در شهرهای عراق در بیرون از مرزها رهبری می شود

ماموستا عبدالرحمن خدایی؛ امام جمعه سنندج نیز با اشاره به وضعیت پیش آمده در برخی از شهرهای کشور عراق در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: وضعیتی که اکنون در برخی از شهرهای عراق می بینیم به نوعی فتنه گری وهابیت و جریان های سلفی است که دوست ندارند اجتماع عظیم اربعین حسینی به مانند سال گذشته برگذار شود.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود گفت: عواملی که زمینه ساز این ناامنی ها و خشونت های بی سابقه در شهرهای عراق شده اند بی شک دارای یک رهبر و لیدر در خارج از کشور عراق هستند که این لیدر یا آل سعود است یا رژیم غاصب اسرائیل.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه فتنه اخیر در عراق به دست خود مردم عراق خاموش خواهد شد، اظهار داشت: این فتنه که ریشه و اساس مردمی ندارد، هرگز راه به جایی نخواهد برد و مردم فتنه گران را تنبیه خواهند کرد و مراسم اربعین امسال کماکان با همان شور و شعور خاص خود برگزار می شود.

ناامنی های اخیر در کشور عراق ریشه مردمی و مکتبی ندارد

ماموستا محمدامین راستی، عالم اهل سنت و امام جمعه موقت سنندج نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تایید سخنان مدیر حوزه علمیه استان کردستان و بقیه دوستان، اظهار داشت: همه انتظار فتنه گری دشمنان در این ایام را داشتیم زیرا از یک سو عربستان می خواست با این فرافکنی شکست سنگین خود در برابر مقاومت مردم یمن را به گونه ای سرپوش بگذارد.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: حمله به مراکز فرهنگی و دینی از نظر سیاسی و استراتژیک هیچ دستاوردی برای فتنه گران ندارد، لذا به خوبی پیداست که این جریانات از خارج از مرزهای عراق هدایت و رهبری می شود.

ماموستا راستی عنوان داشت: ناامنی های اخیر در کشور عراق ریشه مردمی و مکتبی ندارد و شرکت کنندگان در این فتنه چون جایگاهی در بین مردم عراق ندارد خیلی سریع عقب خواهند نشست و ان شاء الله مراسم اربعین امسال بسیار پررنگ تر از سالهای گذشته برگزار می شود.

براساس این گزارش، از دو روز گذشته برخی از شهرهای عراق دستخوش ناآرامی ها و اغتشاشاتی توسط عناصر خودفروخته و جیرخوار آل سعود، آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل شده اند و هدف اصلی آمران و عاملان این بلوا در عراق تنها به حاشیه کشاندن اجتماع عظیم اربعین حسینی می باشد.

گزارش: غلامرضا آیین مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha