جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی ماه صفر، گفت: هیئات مذهبی و هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌های خراسان شمالی آماده استقبال و خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا (ع) در ایام دهه آخر صفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست توجیهی مدیران کاروان‌های پیاده اظهار کرد: ما در ایران هرچه داریم از برکت وجود امام رضا (ع) است و استان خراسان شمالی هم به دلیل حسن هم‌جواری با حرم امام رضا (ع) توفیق دارد در همه ایام سال خادم زائران رضوی باشد.

وی افزود: یکی از افتخاراتی که هرساله و در ایام دهه آخر صفر نصیب مردم خراسان شمالی می‌شود، خدمت‌رسانی به زائرانی است که با پای پیاده عازم مشهد مقدس می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، تعداد ۱۰۵ کاروان به‌صورت پیاده و تعداد ۳۶۷ کاروان به‌صورت سواره از مسیر جاده‌های استان خراسان شمالی گذر می‌کنند و مردم میهمان‌نواز این استان از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: عشق به امام رضا (ع) و خدمت به زائران رضوی آثار سیاسی، اجتماعی و برکات معنوی بسیاری در پی دارد که مردم خونگرم و ولایت مدار استان خراسان شمالی این ارادت را با خدمت‌رسانی به زائران علی بن موسی‌الرضا (ع) در این شهادت آن امام بزرگوار به منصه ظهور می‌رسانند.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: تمامی خدماتی که برای زائران رضوی در استان خراسان شمالی در نظر گرفته‌شده است، کاملاً مردمی‌ است و از برکات بسیار زیادی برخوردار است و دستگاه‌های دولتی این استان تنها در حوزه امنیت و درمان زائران امام رضا (ع) به ‌وظیفه خود عمل می‌کنند.

وی از زحمات مسئولان و خادمان هیئت متوسلین به جوادالائمه (ع) مستقر در مشهد مقدس تقدیر و تشکر کرد و از زائران پیاده استان خراسان شمالی خواست نهایت همکاری را با مسئولان این هیئت در مشهد مقدس داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: حضور عالم و روحانی در کاروانهای پیاده‌ای که عازم مشهد هستند؛ یک ضرورت است و لازم است مدیران کاروان‌ها و زائران ضمن رعایت نکات ایمنی، از حضور عالمان دینی برای درک و انتقال معارف الهی و اسلامی استفاده کنند.

گفتنی است طبق برآوردهای به‌عمل‌آمده، امسال در دهه آخر صفر، تعداد ۶۵ هزار نفر زائر پیاده و سواره برای رسیدن به مشهد الرضا (ع) از مسیر جاده‌های استان خراسان شمالی گذر خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha