جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته، مقوله پژوهش و تهذیب هر دو در کنار هم توسط اساتید به طلاب آموزش داده می شوند زیرا تنها با داشتن این دو ویژگی می توان یک طلبه موفق تربیت نمود.

حجت الاسلام سید توفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار داشت: حوزه های علمیه همواره در چارچوب خاصی حرکت می کنند و تمام تلاش آنها تربیت طلاب و روحانیونی با روحیه تحولگرا و  اسلامی است که در این مدرسه علمیه همه این اهداف به خوبی دنبال می شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه ادامه داد: در ابتدای سال تحصیلی با طلاب جدیدالورد که آشنایی چندانی با محیط مدرسه علمیه نداشتند درباره تحصیلات حوزوی همانند مباحث پژوهشی، تهذیبی و... در حوزه سخنانی بیان گردید که مورد استقبال طلاب قرار گرفت.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سعی و تمام تلاش ما این است که در این مدرسه علمیه طلاب را به صورت تک بعدی آموزش ندهیم، یعنی اینکه هم در بحث علمی و آموزشی موفق باشند و هم اینکه در مسایل تهذیبی و اخلاقی جایگاه مناسب خود را داشته باشند.

حجت الاسلام رضایی در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه اساتید این مدرسه علمیه از نظر بار علمی در رتبه بسیار مناسبی هستند و می توانند طلابی با روحیه انقلابی، با علم و متعهد به اصول اسلامی و انقلابی تربیت کنند، لذا از طلاب نیز درخواست می کنیم که اساتید را در دوران تحصیل همراهی کنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته، مقوله پژوهش و تهذیب هر دو در کنار هم توسط اساتید به طلاب آموزش داده می شوند زیرا تنها با داشتن این دو ویژگی می توان یک طلبه موفق تربیت نمود.

این استاد حوزوی با تقدیر از مدیریت مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه؛ حجت الاسلام نادر رنجبر گفت: انصافا حمایت های مدیر این مدرسه و نیز تعامل خوب حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان؛ مدیر حوزه علمیه استان کردستان در رشد کمی و کیفی این مدرسه علمیه بسیار تاثیرگذار بوده است و امروز شاهد ارتقا همه جانبه علمی طلاب حاضر در این مرکز دینی هستیم.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه دعوت از سخنرانان مطرح حوزوی برای طلاب یکی از برنامه های مهم این مدرسه علمیه خواهد بود، گفت: در آینده سعی داریم از بزرگان حوزه و علمای دینی برای حضور در بین طلاب و سخنرانی برای آنان به این مدرسه علمیه سفر داشته باشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه در پایان سخنان خود گفت: بی شک دیدار مستقیم طلبه با علما و بزرگان حوزوی تاثیر بزرگی در روند تحصیلی طلاب خواهد داشت، بنابراین سعی خواهیم کرد که در قالب سفر به قم طلاب را به محضر بزرگان حوزوی ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha