پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد علی حوثی

حوزه/ محمد علی حوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن با " پیترمائورر" رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ دیدار و تاکید کرد:متجاوزان سعودی با هدف کشتار اسرا، بازداشتگاه ها را هدف قرار می دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد علی حوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن و محمد حسین العیدروس رئیس مجلس شورای یمن با " پیترمائورر" رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ و هیئت همراه که به یمن سفر کرده اند، دیدار کردند.

محمد علی حوثی در این دیدار تاکید کرد: شورای عالی سیاسی و دولت نجات ملی تمام امکانات را برای فعالیت کمیته صلیب سرخ مطابق پیمان نامه هایی که به آن عمل می کند، فراهم می کند و از جمله آن ها امکان بازدید از بازداشتگاه ها و مصاحبه با بازداشت شدگان و اسرا را برای صلیب سرخ مهیا می کند.

وی افزود: شورای عالی سیاسی خواسته کمیته بین المللی صلیب سرخ برای بازدید از اسرای سعودی را جدّی تلقی می کند و این مسئله از طریق وزارت امور خارجه امکان پذیر خواهد بود.

متجاوزان سعودی با هدف کشتار اسرا، بازداشتگاه ها را هدف قرار می هند

عضو شورای عالی سیاسی یمن، کمیته صلیب سرخ را به عدم کوتاهی در وظیفه خود دعوت کرد و گفت: پیشتر این کمیته مجروحین را از شهر الدریهمی بیرون نیاورد.

حوثی با بیان اینکه بیرون آوردن نظامی ها نیز وظیفه صلیب سرخ است، از این کمیته خواست نقش فعالی در اجرای توافقنامه استکهلم در خصوص تبادل اسرا داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه متجاوزان سعودی با هدف کشتار اسرا، مراکزی که اسیران در آن مستقر هستند را هدف قرار می دهند و آخرین بار، بمباران بازداشتگاهی در استان ذمار بود که منجر به قربانی شدن ده ها نفر شد، از کمیته صلیب سرخ خواست راه حل حقیقی برای این مشکل ارائه دهد.

متجاوزان سعودی عادت دارند با دروغ جنایت های خودرا توجیه کند

محمد علی حوثی با بیان این مسئله که بازداشتگاه ها در مناطق شهری است که برای اهداف نظامی استفاده نمی شود، اشاره کرد: ائتلاف متجاوزان سعودی عادت دارد دروغ بگوید و جنایت های خود را مثل سالن بزرگ یا عروسی شهر سنبان یا بمباران ساختمان مسکونی در صنعا توجیه کند.

استقبال از تشکیل کمیته های تحقیقی مستقل در خصوص جنایت بمباران بازداشتگاه ها

عضو شورای عالی سیاسی از تشکیل کمیته های تحقیقی مستقل در خصوص جنایت بمباران بازداشتگاه ها برای کشف حقیقت استقبال کرد و از رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ خواست هر کارشناسی که می خواهد بررسی دقیق تر به مراکز بمباران شده بیاورد.

وی بر تلاش یمن برای کشف حقیقیت تاکید کرد و گفت: ما خوشحال می شویم که حقیقت آشکار شود حتی اگر علیه ما باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha