پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلوه اربعینی روحانیت شیعه و سنی در موکب امام خامنه ای(مدظله العالی)

حوزه/ این روزها روحانیت شیعه و سنی همدل و همگام برای خدمت رسانی به زائران اربعین تلاش می کنند و باید قدر این برادری را در سایه «الحسین یجمعنا » را بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کرمانشاه، روزهایی که پشت سر گذاشته شد مملو از عشق و ارادت به خاندان آل رسول(ص) خصوصا شمع وجود حضرت سیدالشهدا(ع) بود که هر لحظه از زندگیمان را با خاطراتی ماندگار ثبت کرد و شاهد حضور میلیون ها نفر در مراسم اربعین حسینی(ع) بودیم.

اربعینی متعلق به همه آزادیخواهان جهان است که مغناطیس حسینی(ع) آنها را از سراسر دنیا، با تحمل زحمت و مشقت به کربلا می رساند.

امام حسین (ع) با آموختن درس حریت و شهامت قیام عاشورایی او درس و سرمشقی برای رهایی آزادمردان از زیر یوغ استعمارگران و ظالمان عالم شد و همین الگو گرفتن کسی مثل گاندی را مجبور به سرفرود آوردن در برابر عظمت قیام حسین بن علی(ع) کرد.

در شهر قصرشیرین که روزی رزمندگان اسلام به هوای زیارت کربلا لحظه شماری می کردند، امروز شیرمردان بسیجی و روحانیت شیعه و اهل سنت در موکب امام خامنه ای(مدظله العالی) در مرز خسروی، افتخار خدمت رسانی به زوّار عشاق الحسین(ع) هستند.

چهره مملو از عشق حسینی(ع) در طول شبانه روز خستگی نمی شناسد و برای رفاه زائران کربلا در سایه سار قرب الهی مشغول کمک و یاری مسافران کربلا می باشند.

از قدیم الایام زائرین قبله عشق هر گاه از مرز خسروی برای زیارت اعتاب مقدسه تردد می کردند، مورد احترام و تکریم مردم دیار کرمانشاه قرار می گرفتند و مدال افتخار میهمان نوازی را داشته و به نوکری زائران حسینی مباهات داشته اند.

برپایی موکب امام خامنه ای با حضور روحانیون شیعه و سنی خبر از آمادگی آنان برای زمینه سازی تمدن بزرگ اسلامی حول محور امام حسین(ع) می دهد که در این روزها پذیرای زوار اربعین و عزاداران امام حسین(علیه السلام) است.

روحانیت اهل سنت با آغوش باز به پیشواز زائرین رفته و از با کمال ادب و احترام از آنان پذیرایی و به دنبال ارتباط عاطفی از طریق محبت حسینی(ع) می باشند و باید قدر این برادری را در سایه «حب الحسین یجمعنا» را بدانیم.

در سایه عزای فرزند رسول خدا (ص) با دیگر تمایزات دنیایی از هر قبیله، رنگ؛ نژاد، و مذهبی را به کنار گذاشته و در سایه عشق به قرآن و عترت(علیهم السلام)، گردهم آمده و به ریشه ها بر گردیم و با داشتن سرمایه ای مثل اربعین می شود دوباره به عزت نبوی(ص) و شکوه علوی(ع) برگشت و منتظر امام منتظر باشیم.

گزارش: محمدرضا خواجوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha