پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یک میخانه در اسکس جنوبی به مرکز فرهنگی اسلامی تغییر کاربری می دهد

حوزه/ «بنیاد اسلامی اسکس جنوبی» قصد دارد یک میخانه سابق را خریداری کرده و ضمن ایجاد تغییرات داخلی آن را به یک مرکز فرهنگی تبدیل کرده و از مردم برای حضور در این مکان استقبال کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از southendstandard، خیریه اسلامی در اسکس جنوبی در انگلستان، قصد دارد یک میخانه سابق را به یک مرکز فرهنگی جدید تغییر کاربری بدهد، و در همین راستا نیز «بنیاد اسلامی اسکس جنوبی» کمک مالی بیش از نیم میلیون پوند برای خریداری این ملک در جاده اصلی جمع آوری کرده است.

 سخنگوی بنیاد گفت: ما می خواهیم ارتباط ها و تفاهم های چند فرهنگی را تقویت کنیم و آن را به مکانی تبدیل کنیم که هرکسی بتواند به آنجا راه پیدا کند و در بخشی از فعالیت های این مرکز شرکت داشته باشد. ایجاد یک مرکز فرهنگی بسیاری از نیازهای جامعه را برآورده خواهد ساخت.

وی گفت: هیچ برنامه ای برای تغییر فضای بیرونی ساختمان وجود ندارد بلکه فقط برای ایجاد تغییرات داخلی و مقابله با ناسازگاری واقعا بد تصمیم به تغییر داریم.

این مسئول افزود: پرهزینه و طولانی خواهد بود و پیش بینی نمی کنیم برای مدتی مرکز برای عموم آماده باشد. اما به محض آماده سازی تصمیم داریم یک روز «درهای باز» برگزار کنیم و میزبان تمامی مردم و همسایگان باشیم.

گفتنی است، درحالی که گروهی از راست های افراطی با ایجاد یک وبسایت و جمع آوری امضاء سعی در متوقف ساختن این پروژه داشتند، موسسه اسلامی از تسهیلات ایجاد یک مرکز فرهنگی اسلامی که در دسترس همگان خواهد بود سخن گفتند.

این سخنگو در پاسخ به کسانی که قصد توقف پروژه را دارند افزود: "مایه تاسف است دادخواستی علیه این مسجد تشکیل شده است ، بدون اینکه به ما اجازه دهند از خودمان دفاع کنیم. اگر کسی دادخواستی علیه یک کلیسا تنظیم کند ما مسلمانان هرگز آن را امضاء نخواهیم کرد. ما می دانیم که برخی از مردم نسبت به تغییر و سایر مذاهب تعصب و هراس دارند. اما ما انسان های معقولی هستیم و تنها هدف مان این است که رابطه خوبی با همسایگان داشته باشیم و به آن ها نشان  دهیم که ادیان دیگر ترس ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha