سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
معاون پژوهش حوزه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه خراسان پاسخگویی به نیازهای درونی جامعه و نظام اسلامی را وظیفه خود می داند و تلاش شده است تا امسال در نمایشگاه کتاب مجموعه کارهای صورت گرفته در قالب خدمت اجتماعی، پررنگ تر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام حسین کندری، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان، در نشست هم اندیشی بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: حوزه علمیه خراسان به عنوان حوزه انقلابی و تحولی امید دارد که بتواند در راستای پاسخگویی به عنوان وظیفه اصلی حوزه، به نیازهای درونی جامعه و نظام اسلامی بپردازد و در همین راستا امسال نیز تلاش شده است تا مجموعه کارهای صورت گرفته در قالب خدمت اجتماعی، پررنگ تر باشد.

وی با بیان این که در راستای همین خدمت اجتماعی طی سنوات اخیر در مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان تلاش شده است تا مشکلات اجتماعی رصد شده و پاسخ داده شود، تصریح کرد: به همین منظور، بحث های مشاوره ای کارگروهی در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب خراسان رضوی بناست به صورت مستمر هر شب اجرا شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با بیان این که امیدواریم این رویداد ادامه دار باشد، بر ضرورت پرداختن به مساله فضای مجازی در قالب نشست هایی در حاشیه نمایشگاه تاکید و ابراز کرد: نسل جوان و دیگر اقشار جامعه بر اساس نیاز روز، تشنه پاسخگویی به جریان فضای مجازی بوده و بدون شک پرداختن به این زمینه موجب استقبال گسترده آنان خواهد شد.

حجت الاسلام کندری همچنین ضمن تاکید بر ضرورت پرداختن به مباحث اقتصادی در حاشیه نمایشگاهی به همت هیات اندیشه ورز اقتصاد و الگوی پیشرفت اسلامی و همچنین برگزاری نشست هایی با محوریت تربیت دینی فرزندان، بیان کرد: تلاش شده است تا در این زمینه از اساتید شناخته شده استفاده و کسانی به کار گرفته شوند که منشا اثر باشند.

وی با بیان این که به سبب تقارن برگزاری نمایشگاه کتاب امسال با ۱۳ آبان، روز استکبارستیزی، نشست بصیرتی با حضور جناب آقای رحیم پور ازغدی نیز در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود، عنوان کرد: تلاش ها مبتنی بر آن بوده است تا به نیازهای روز جامعه اسلامی از سوی حوزه علمیه خراسان پرداخته شده و نشست های همسوی با آن جریانات برگزار شود که مورد استقبال باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به بازدید بیش از ۳۰ مدرسه علمیه استان از نمایشگاه سال گذشته، بیان کرد: امیدواریم امسال بر اساس غرفه های مشاوره ای در نظرگرفته شده در نمایشگاه کتاب شاهد استقبال پرشور عموم مردم و همچنین حوزویان باشیم و تلاش کردیم مشاوره های گروهی و برگزاری حلقه های معرفتی نیز در فضای نمایشگاه توسعه پیدا کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha