چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ندیم شفیق و محمدرضا کاکا

حوزه/ قائم مقام وزارت اطلاع‌رسانی و میراث ملی، تاریخی و ادبی دولت پاکستان در دیدار سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد گفت: ایران الگوی مناسبی برای کشورهای اسلامی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ندیم شفیق ملک، قائم مقام وزارت اطلاع‌رسانی و میراث ملی، تاریخی و ادبی دولت پاکستان با محمدرضا کاکا سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد دیدار کرد و در این دیدار طرفین بر اهمیت تعمیق و گسترش روابط فرهنگی، هنری و ادبی مشترک ایران و پاکستان تاکید کردند و درخصوص گسترش همکاری و تعاملات فرهنگی، هنری و ادبی دوجانبه تبادل نظرکردند.

ندیم شفیق ملک در این دیدار گفت: پاکستان و ایران دو کشور همسایه و مسلمان با اشتراکات فرهنگی، تاریخی و ادبی و زبانی می باشند. از این رو تقویت روابط و گسترش همکاری های دوجانبه به ویژه تبادل های هیأت های فرهنگی، هنری و ادبی بین دو کشور مورد انتظار بیشتری می باشد.

سرپرست رایزن فرهنگی ایران نیز در پاسخ، ضمن تبریک انتصاب ایشان به عنوان قائم مقام جدید وزارت اطلاع رسانی ومیراث ملی پاکستان، برای وی آرزوی موفقیت نمود و اظهارکرد: روابط عمیق  و دیرینه ای بین دو کشور ایران و پاکستان وجود دارد و برهمین اساس فعالیت های فرهنگی و هنری شکل گرفته است. هر دو کشور از ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار می باشند.

کاکا تصریح: در ماه می 2014م ( اردیبهشت 93)سند برنامه مبادلات فرهنگی بین ایران و پاکستان باحضور مقامات رسمی هر دو کشور به امضاء رسید واراده  دو کشور مبتنی بر توسعه وگسترش تعاملات فرهنگی است .

قائم مقام وزارت اطلاع رسانی و میراث ملی پاکستان افزود: ما نیز خواستاریم تا سند مبادلات فرهنگی ایران و پاکستان  اجراء شود و تبادل هیات های مختلف فرهنگی و هنری،  اعزام هنرمندان خوشنویس، نقاشی و موسیقی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه کتاب مشترک و هفته فیلم بین دو کشور صورت پذیرد.

وی بر لزوم گسترش روابط دو جانبه و ترویج همکاری و تعاملات فرهنگی، هنری، آموزشی و ادبی بین دو کشور ایران و پاکستان تأکید کرد و خواستار ایجاد اتاق مطالعات ایران در کتابخانه ملی شد و اظهار امیدواری کرد که بزودی اتاق مطالعات ایران در کتابخانه ملی اسلام آباد گشایش می یابد تا پژوهشگران و اصحاب علم و هنر بتواند از فرهنگ و تمدن ایران آشنا بشوند.

سرپرست رایزنی ضمن اظهار تشکر گفت: از چند سال گذشته رایزنی فرهنگی نیز درنظر داشت که اتاق مطالعات ایران در کتابخانه ملی ایجاد نماید  که به دلیل وجود برخی مشکلات این موضوع تاکنون  محقق نشده است و امیدواریم در دوره مدیریت شما این مهم انجام شود.

سرپرست رایزنی فرهنگی در ادامه ضمن معرفی فعالیت های رایزنی فرهنگی در طی چند سال گذشته تاکنون،گفت :علیرغم تمام مشکلات موجود که از سوی دشمنان بر سرراه فعالیت های ج.ا.ایران قرار گرفته به راه خود ادامه داده و در اینجا نیز آمادگی رایزنی فرهنگی ج.ا.ایران در اسلام آباد را برای تداوم اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بیش از گذشته اعلام می نمایم.

شفیق ملک گفت : مقاومت و استقامت ملت ایران در برابر زیاده خواهی غرب ستودنی است و الگوی مناسبی برای کشورهای اسلامی خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha