جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
photo_2019-10-23_13-17-13.jpg

خبرگزاری حوزه / حجت الاسلام افشارمنش اگر طلبه تقوا نداشته باشد و با نیازهای روز جامعه همراه نشود، کار او نتیجه واقعی و درستی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام محمود افشارمنش، استاد مدرسه علمیه امام هادی (ع) عنبرآباد کرمان، صبح امروز در جمع طلاب این مدرسه با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری، گفت: طلبه باید در کنار این که خوب درس می‌خواند با مسائل روز جامعه هم آشنا باشد.

وی با بیان این که بعضی از طلاب فقط جنبه درسی طلبگی را مورد توجه قرار می‌دهند و از توجه به سایر وجوه طلبگی کم اهمیت هستند، اظهار کرد: اگر طلبه تقوا نداشته باشد و با نیازهای روز جامعه همراه نشود، کار او نتیجه واقعی و درستی نخواهد داشت.

استاد مدرسه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد کرمان با اشاره به این که یکی از آفات طلبگی نداشتن هدف مشخص بعد از اتمام تحصیلات است، افزود: نتیجه این بی هدفی، بی هویتی و در نتیجه ناتمام ماندن راه طلبگی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه طلبه باید از اول ورود به حوزه با هدف مشخصی راه را شروع کند، خاطرنشان کرد: نباید هدف از طلبگی در رسیدن به مقامات علمی و امثال این خلاصه شود و توقع داشته باشیم از طلبگی نتیجه مطلوب بگیریم.

حجت الاسلام افشارمنش با تأکید بر این که طلبه باید ارتباط قلبی با امام زمان (عج) برقرار کند، تصریح کرد: این ارتباط قلبی در ادامه راه و رساندن به هدف مقصود تأثیر فراوانی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha