سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت‌الاسلام رجبی

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان اینکه زنان طلبه باید برای تربیت نسل انقلابی الگو باشند،‌ افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که زنان طلبه علاوه بر اینکه خود الگو هستند، سایر زنان کشور را نیز تبدیل به زنانی انقلابی پرور کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگویی با اشاره به جایگاه حوزه علمیه خواهران در صلاح و فساد جامعه افزود: حوزه علمیه خواهران که در مسائل مختلف به ویژه در حوزه فرهنگ دینی، خواهران را مجهز می کند، با توجه به رسالتی که دین در جامعه دارد باید برنامه ریزی لازم را در این خصوص که چگونه خواهران با توجه به نیازهای روز و نظام نقش آفرینی بهتری در جامعه داشته باشند، ارائه دهد.

وی ادامه داد: آموزش ها در حوزه علمیه خواهران باید به گونه ای باشد که خواهران در عرصه فرهنگ دینی و انقلابی بتوانند به خوبی نقش آفرینی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امروزه انتظار می رود که حوزه علمیه خواهران و بانوان طلبه به عرصه بین الملل نیز توجه ویژه داشته باشند تا اسلام ناب از این حوزه به سراسر جهان منتقل شود.

دشمنان در صدد ایجاد تهاجم فرهنگی در جامعه هستند

وی با بیان اینکه افق دید مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران باید وسیع تر از جامعه ایران باشد، افزود: امروزه دشمنان با تمام امکانات و توان خود درصدد ایجاد تهاجم فرهنگی در جامعه هستند بنابرین خواهران طلبه باید بتوانند در برابر این هجمه های عظیم مجهز به دفاع از فرهنگ دینی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی بیان کرد: خواهران طلبه در دوران معاصر باید از نظر ویژگی های اخلاقی و فرهنگی و همچنین مهارت هایی که برای ایفای نقششان در زمینه تبلیغ نیاز است، آموزش های لازم را ببینند.

وی با بیان اینکه زنان طلبه باید برای تربیت نسل انقلابی الگو باشند،‌ افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که زنان طلبه علاوه بر اینکه خود الگو هستند، سایر زنان کشور را نیز تبدیل به زنانی انقلابی پرور کنند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: با توجه به نیازی که آموزش و پرورش و سایر نهادها به وجود کارمندانی فرهیخته و آشنا به مسائل دینی دارند، مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران که یکی از مراکز پرورش این افراد است باید به تربیت اشخاصی بپردازد که بتوانند در پست هایی که نیازمند حضور زنان است، به خوبی نقش آفرینی کنند.

زنان در زمینه مسائل فرهنگی نقش بسیار برجسته ای دارند

وی با بیان اینکه زنان در عرصه فرهنگی نقش بسیار برجسته ای دارند،‌ افزود: بدون شک بهترین قشری که می تواند بر جامعه بانوان به ویژه قشر تحصیل کرده اثر بگذارند، خواهران طلبه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ادامه داد: اگر طلاب خواهر بتوانند در عرصه های مختلف فرهنگی آمادگی لازم را در خود ایجاد کنند و در جهت اثرگذاری در امور فرهنگی اقدام کنند، یکی از نیازهای حیاتی جامعه پاسخ داده می شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران باید افرادی را تربیت کند که نسبت به انجام فعالیت های فرهنگی بی انگیزه نباشند،‌ افزود: باید در هر مقطعی برای طلاب نقشی اجتماعی تعریف کرد تا بر اساس آن آمادگی لازم برای حضور آنها در جامعه فراهم شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه بیان کرد: خواهران طلبه در حوزه علمیه خواهران توانمندی بسیار خوبی را در زمینه انجام تحقیقات دارند، بنابرین در عرصه پژوهش می توانند بسیار تاثیر گذار باشند و حتی در برخی از مسائل پژوهشی بهتر از برادران عمل می کنند.

خواهران طلبه در زمینه خانواده ورود کاملی داشته باشند

وی در خصوص تاثیرگذاری زنان طلبه در عرصه خانواده افزود: در فرهنگ دینی، خانواده بسیار تاثیرگذار و مهم است بنابرین خواهران طلبه باید در این زمینه ورود کاملی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی ادامه داد: طلاب باید در ترویج فرهنگ دینی خانواده و ازدواج و همچنین در استحکام بنیان خانواده در جامعه نقش موثری را ایفا کنند.

وی بیان کرد: تنها راه صحیح نجات جامعه از ناهنجاری ها این است که نهاد خانواده را در چارچوب فرهنگ دینی تربیت کنیم.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha