سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام ماشین چیان با بیان اینکه حوزه های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش عالمان و فقهای بزرگ دینی بوده است، افزود: با توجه به امکانات و ظرفیت هایی که امروز در سطح مدارس علمیه وجود دارد باید مسیر نخبه پروری در حوزه به طور جدی دنبال شود.

حجت الاسلام ماشین چیان، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، تربیت و پرروش طلابی نخبه و در تراز انقلاب اسلامی را یکی از مهم ترین وظایف امروز حوزه های علمیه برشمرد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مهد پرورش عالمان و فقهای بزرگ دینی بوده است، افزود: با توجه به امکانات و ظرفیت هایی که امروز در سطح مدارس علمیه وجود دارد باید مسیر نخبه پروری در حوزه به طور جدی دنبال شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فاصله گرفتن طلاب از برخی سنت های ارزشمند حوزه را یک آسیب جدی در حوزه عنوان کرد و گفت: بسیاری از سنت هایی که عامل رشد علمی طلاب جوان حوزه بوده امروز مورد کم توجهی قرار می گیرد.

حجت الاسلام ماشین چیان، رشد و بالندگی علمی حوزه را در گرو تقویت سنت های ماندگار گذشته دانست و خاطرنشان کرد: نباید به بهانه پیشرفت های علمی امروز، سنت های ارزشمند گذشته مورد بی توجهی قرار گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت بنیه علمی طلاب بهره گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت های بسیاری خوبی در حوزه وجود دارد که با مدیریت و برنامه ریزی صحیح می توان به رشد و بالندگی رساند.

وی با اشاره به این که همه بخش های مدارس علمیه در تربیت و پرورش طلاب نخبه و مهذب نقش آفرین هستند، افزود: اساتید مدارس علمیه به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با طلاب دارند، الگو پذیری بیشتری نسبت به سایر بخش های مدرسه بر روی طلاب دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران، ظرفیت علمی حوزه را غیر قابل توصیف دانست و افزود: با تکیه بر علم فقه می توان به بسیاری از سوالات و نیازهای روز جامعه پاسخ داد.

حجت الاسلام ماشین چیان از حوزه به عنوان مرجعیت علمی جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: نباید این جایگاه والای حوزه به دلیل برخی بی توجهی ها کمرنگ و خدشه دار شود.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با تأکید براین که فقه شیعی ظرفیتی عظیم به منظور پاسخگویی به نیازهای روز جامعه است، تصریح کرد: باید تلاش تا این ظرفیت عظیم دینی در جهت رفع مشکلات روز جامعه نیز بیشتر بهره گرفته شود.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha