سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حسینی آملی

حوزه/ استاد درس خارج حوزه خراسان با بیان این که اگر بنا باشد به نیازهای روز جامعه در حوزه های مختلف پاسخ عملی داده شود، باید در حوزویان تحول صورت بگیرد، گفت: باید با نظرات اندیشمندانه در راستای تحول مورد مطالبه رهبر انقلاب گام برداشت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حسینی آملی،  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد در حاشیه پنجمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی با بیان این که تشکیل چنین نمایشگاهی در بحث پیشرفت علمی طلاب و حوزویان بسیار مفید و لازم است، گفت: این نمایشگاه ها هم از نظر کمی و هم کیفی قابل گسترش است.

وی با بیان این که این نمایشگاه هم از نظر کیفی و هم کمی ارتقای چشمگیری داشته است، عنوان کرد: امیدواریم این نمایشگاه هرسال دوبار برگزار شود که همه بتوانند از آن استفاده و آن را با قیمت کمتر تهیه کنند. 

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان با بیان این که الحمدلله این دوره، نمایشگاه خوب و ارزنده ای قلمداد می شود، گفت: با وجود ارائه کتب فراوان، خلا کتب عقلی در فضای نمایشگاه احساس می شود و در این راستا پرداختن به بحث نشر کتب امری ضروری بوده و حوزه های علمیه باید در مباحث ادبی در بحث کتب فقهی، اصولی و تفسیر نیز ورود پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی با بیان این که جا دارد حوزویان در بحث علوم عقلی فعالیت های ویژه تری داشته باشد و در این راستا نیز اهتمام بیش تری بورزند، بیان کرد: امیدواریم آنچه تاکنون در مسیر اعتلای پژوهش حوزه خراسان صورت گرفته مورد قبول حضرت حق واقع شود و توفیقات این مجموعه درخشان نیز بیش از پیش باشد.

وی با بیان این که براساس مبنای اهل حکمت متعالیه، حرکت جوهری نظام وجود دائما در حال تحول است، بیان کرد: اساسا اگر تحول نباشد ترقی در کار نیست و تحول در جوهره وجود انسان امر مسلم در نزد اهل حکمت متعالیه است که باید حوزویان بدان توجه و عنایت داشته باشند همان طور که استاد جوادی آملی نیز می فرمایند اگر بنا باشد همیشه به کتاب های چند صد سال قبل نگاه کنیم متوقف می مانیم و باید متناسب با زمان و تقاضای روز جامعه، از حوزه حرکت خود را دنبال کرد.

استاد درس خارج حوزه خراسان با بیان این که اگر بنا باشد به نیازهای روز جامعه اسلامی در حوزه مختلف پاسخ عملی و مورد نیاز داده شود، باید در حوزویان تحول جامع و شایسته ای صورت می گیرد، تصریح کرد: باید با نظرات و ایده های اندیشمندانه در راستای تحول مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب گام های شایسته و ارزشمندی برداشت.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha