جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت مطالعه مبلغان دینی پیش از منبر و خطابه تأکید کرد و گفت: تقویت بنیه علمی مبلغان دینی یکی از عوامل مهم در موفقیت روحانیان مبلغ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، عصر امروز در نشست مبلغان دینی قائمشهر از تبلیغ دین به عنوان مهم ترین رسالت روحانیت در طول تاریخ یاد کرد و گفت: تلاش های تبلیغی روحانیت موجب حفظ و گسترش مفاهیم دینی در جامعه شده است.

وی با بیان این که روحانیت همواره بر اساس تکلیف و رسالتی که بر عهده دارد در مسیر تبلیغ دین گام برداشته است، افزود: اگر این تلاش ها و مجاهدت های خاموش نبود، ارزش ها و معارف دینی در جامعه این گونه رشد و گسترش پیدا نمی کرد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که آگاهی بخشی و هدایت گری یکی از مهم ترین رسالت های روحانیت در جامعه است، خاطرنشان کرد: تعامل و ارتباط بیشتر مردم و روحانیت موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، شناخت مخاطب در تبلیغ دین را امری ضروری دانست و تصریح کرد: یک مبلغ برای موفقیت در عرصه تبلیغ ابتدا باید مخاطب خود را بشناسد و بر اساس نیاز مخاطب به تبلیغ بپردازد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز ابزارهای جدیدی برای تبلیغ دین در جامعه وجود دارد که مبلغان باید از آن ابزار بهره مند شوند، بیان داشت: ابزار سنتی تبلیغ به تنهایی نمی تواند در شرایط امروز مطلوب مواقع شود.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود بر ضرورت مطالعه مبلغان دینی پیش از منبر و خطابه تأکید کرد و گفت: تقویت بنیه علمی مبلغان دینی یکی از عوامل مهم در موفقیت روحانیان مبلغ است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی در طی سال های اخیر همه توان خود را در جهت تضعیف نظام اسلامی به کار گرفتند، افزود: مبلغان دینی در منابر و خطابه های خود باید نسبت به توطئه دشمنان علیه انقلاب روشنگری کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر ضرورت تبیین صحیح بیانیه گام دوم انقلاب از سوی روحانیت در جامعه تأکید کرد و گفت: روحانیت با تبیین دقیق بندهای این بیانیه مهم می تواند بسترهای لازم را برای رشد و تعالی کشور فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha