یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) ساري

جوزه/ خانم جمالی گفت: ائمه (علیهم السلام) الگوی عملی برای انسان ‏ها در همه ادوار هستند، لذا شناخت ما نسبت به آنها باید ناظر به ابعاد فکری، عملی و روحی امامان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران،  خانم جمالی در نشست طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) ساری ضمن عرض تسلیت شهادت امام رضا(علیه السلام) بیان کرد: تلاش برای شناخت امام معصوم واجب و لازم است، چنان که رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند که هر کس که بمیرد و امامش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

استاد حوزه خواهران مازندران ادامه داد: شناخت امام باید از منابع معتبر، موثق و مستند اخذ شده و گستره ‏اش شامل آموزه‏ های اعتقادی، اخلاقی و عبادی باشد؛ همچنین با توجه به این که ائمه (علیهم السلام) الگوی عملی برای انسان‏ها هستند، لذا شناخت ما باید به ابعاد فکری، عملی و روحی امام نیز ناظر باشد.

وی ادامه داد: مطالعه تاریخ زندگانی امامان و تفکّر در سخنان آنان، مطالعه سرگذشت و سیره ائمه اطهار(علیهم السلام) به خصوص در باب فضایل، مناقب و خصوصیات آنان و شناخت خدا از جمله راههای شناخت امامان معصوم است.

استاد حوزه خواهران مازندران تصریح کرد: با تهذیب نفس، پرهیز از گناه  و نیز عمل به واجبات، می توان معرفت و محبت نسبت به ائمه (علیهم السلام ) پیدا کرد، چرا که آدمی تا تزکیه و تهذیب نفس نکند، نمی ‏تواند با اولیای مقرب الهی ارتباط برقرار کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش پیوسته و مداوم نسبت به پیمودن راه امامان، پیروی از خطی که برای بشریت ترسیم کرده ‏اند، عمل به دستوراتشان، همواره به یاد آنان بودن و نام و ذکرشان را در دل، زبان، خانه و جامعه زنده نگه‏داشتن نیز از جمله راهکارهای ایجاد محبت و معرفت به  امامان است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha