پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس قروه

حوزه/ به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی؛ زنگ ایثار و مقاومت در مدارس شهرستان قروه نواخته شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج دانش آموزی، زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس قروه با حضور حجت الاسلام عابدین رستمی، امام جمعه این شهرستان صبح امروز نواخته شد.

در این مراسم، حجت الاسلام عابدین رستمی اظهار داشت: در هر انقلابی نیازمند فداکاری، ایثار و جهاد هستیم و باید گفت که شهادت نشانه شاخص این انقلاب و نظام است.

امام جمعه شهرستان قروه در ادامه تاکید کرد: یک فرد مومن و متدین باید برای رسیدن به معبودش یعنی خداوند متعال دست به هر کاری بزند حتی اگر این کار شهادت باشد، زیرا شهیدان در نزد خداوند منان از جایگاه بسیار بالایی برخوردارند.

حجت الاسلام رستمی افزود: شهادت در دین اسلام یک مقام و جایگاه ارزنده است و به هیچ وجه مرگ محسوب نمی گردد، البته انسان مومن و خداترس می تواند در زمان حیات هم به خوبی معنی شهادت را درک کند.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: شهیدان قدرت تاثیرگذاری و بازگشت به عالم را دارند و این پیوند روحی آنها در عالم هستی تاثیرگذار می باشد.

امام جمعه شهرستان قروه با اشاره به اینکه دین اسلام اهمیت و توجه بسیار ویژه ای به جهاد فی سبیل الله دارد، عنوان داشت: یکی از راه های رسیدن به بهشت، جهاد در راه خداوند متعال می باشد و در واقع باید گفت که شهیدان رسیدن به خداوند را مقصد و هدف غایی خود قرار دادند.

حجت الاسلام رستمی در پایان افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان و سرمایه های ارزشمند این نظام فرهنگ شهید و شهادت را نهادینه کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha