جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم سفارت آمریکا را مهمترین عامل ایجاد فتنه اخیر در عراق معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی خطیب جمعه قم امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس با اشاره به سالروز شهادت شهید محراب، گفت: تبریز دو شهید محراب را تقدیم انقلاب کرده و از این جایگاه در کشور نمونه است.

وی با اشاره به سالگرد هجوم اشغالگران آمریکایی به سامرا و هتک حرمت زائران، و همچنین روز فرهنگ عمومی بیان کرد: امام راحل می فرمایندکه راه صلاح یک مملکت اصلاح فرهنگ آن مملکت است؛ تحکیم هویت ملی و دینی یکی از رسالت های شورای فرهنگ عمومی است تا دشمن نتواند با فرهنگ منحط خود در بین مسلمین نفوذ کند.

خطیب جمعه قم بیان کرد: باید در اعتلا و معرفی فرهنگ و ارزش های دینی تلاش و قیام کنیم؛ در این بین شهرهایی چون قم شرایط خاصی دارند که خاستگاه انقلاب و شهر اهل بیت(ع) و مرکز حوزه های علمیه است.

وی تصریح کرد: همه دستگاه ها و البته مردم قم باید تمام تلاش خود را برای حفظ حرمت این شهر و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان از خ:ود نشان دهند؛ رهبری معظم در 19 دی سال گذشته فرمودند که انگیزه هایی برای تغییر فضای قم وجود دارد و نباید از کید دشمنان غافل شد.

تولیت حرم حضرت معصومه(س)، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اینکه بزرگان و جوانان قم نباید اجازه دهند که دست های خائن قم را از کانون انقلاب بودن خارج کنند، گفت برای  تحقق امر ایشان باید همه دستگاه ها تلاش کنند و بخواهند که این امر محقق شود؛ به خصوص خانواده ها و آمورش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دارند.

آیت الله سعیدی با انتقاد از همگون نبودن ورودی های شهر قم با جایگاه این شهر مهم و ارزشی بیان کرد: برای درآمد بیشتر نباید هویت یک شهر و منطقه را زیرسوال برد؛ وروی های شهر قم به گونه ای نیست که کسی تصور کند پای در شهر اهل بیت(ع) گذاشته است.

امام جمعه با تجلیل از عزاداری های مردم در ایام شهادت سالار شهیدان گفت: این حضور عظیم نشان دهنده عمق عشق و ارادت و اخلاص و روحیه تعاون و کمک به هم نوعان است؛ این درس ها را از محرم و صفر گرفتیم و باید این درس ها را در طول سال ادامه داد.

وی با اشاره به 13 آبان ماه و روز مبارزه با استکبار جهانی تصریح کرد: در این روز چند حادثه مهم رخ داده است که همگی به شرارت آمریکا می انجامد؛ تبعید امام راحل در سال 43 توسط نوکر آمریکا، کشتار دانش آموزان در 13 آبان توسط نوکر آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی از جمله اتفاقاتی است که در این روز رخ داده است.

وی گفت: ملت ایران در جریان فتنه آمریکایی و اسراییلی که در عراق و لبنان وجود دارد به خوبی این امر را مشاهده می کند؛ مشاهده می شود که منشا اصلی نا امنی، عقب ماندگی، اختلاف، غارت اموال در عراق سفارت آمریکا در این کشور است؛ اگر در ابتدای انقلاب دانشجویان پیرو خط امام، سفارت آمریکا را تسخیر نمی کردند و جنایات آمریکا را افشا نمی کردند مطمن باشید اگر امام راحل این حرکت را صحه نمی گذاشتند، انقلاب دوم با محوریت مبارزه با آمریکا شکل نمی گرفت.

خطیب جمعه قم بیان کرد: انقلاب اسلامی در اثر دخالت ها و شرارت های سفارت آمریکا در ایران قرار بود که ایران را به شرارت و آشوب بکشد و امروز نیز تنها راه نجات و علاج و برون رفت از فتنه آمریکا در عراق، بهره مندی ملت عراق از تجربه ارزشمند نظام اسلامی است.

وی با ذکر این مطلب که ملت عراق بدانند که اساس فتنه در عراق، سفارت آمریکا است، تصریح کرد: 13 آبان را نماد مبارزه با شیطان بزرگ و پایان دادن به سلطه آمریکا و حرکت به سمت پیشرفت می دانیم؛ ما سایه آمریکا را از سر کشور قطع کردیم و بایسته است که این روز توسط همه اقشار و همه مردم و آحاد حزب الله با شکوه برگزار شود.

آیت الله سعیدی گفت: باید حرکت و راهپیمایی در طراز ملت ایران برگزار شود، به ویژه با پیروزی هایی که به دست آوردیم و ایستادگی در مقابل تحریم های آمریکایی، همه ما باید در راهپیمایی 13 آبان شرکت کنند و همگی فریاد مرگ بر آمریکا را سر دهند.

خطیب جمعه قم اظهارکرد: امروز دعوت به زنده کردن شعار مرگ بر آمریکا عین تقوا و دیانت و عمل به قرآن کریم است؛ دشمنان همیشه پیشنهاد مذاکره دارند ولی برخی از کسانی که خود را عقلای قوم می دانند سازش با آمریکا را عین عقلانیت می دانند ولی وقتی عهد شکنی های آمریکا را دیدند، مشاهده کرده که آمریکا چه کشوری است.

وی با ذکر این مطلب که آمریکا مذاکره را یک تاکتیک برای استمرار ظلم های خود و گستراندن چتر تحریم و ظلم های خود قرار داده است، اظهارکرد: ولی رهبر حکیم ایران دست آمریکا را خواندند و دچار اشتباه محاسباتی نشدند و مسئولان نیز باید چنین امری را پیش روی خود قراردهند که هر راهی که به آمریکا ختم شود، بن بست است؛ رونق تولید، تمرکز بر حل مشکلات معیشتی، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی، تقویت حرکت علمی و اقتصاد انش بنیاد اساس پیشرفت کشور است.

آیت الله سعیدی گفت: اشتباه بزرگی است که کسی تصور کند کل جهان، همان آمریکاو چند کشور اروپایی هستند، ما غیر از آمریکا و رژیم صیهونیستی و نوکران آنها با همه دنیا دوست هستیم، نباید کسی از سر ترس و توهم پیشنهاد رفراندوم بدهد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت جهادی سفیران نور و پزشکان جهادی گفت: به نوبه خود از این حرکت جهادی تشکر و قدردانی دارم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha