جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ بحث درباره«fatf» تنگ کردن وضعیت معیشتی بر مردم است تا در نهایتا ولایت فقیه مجبور به پذیرش مذاکره شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بعد ازظهر امروز در نشستی که با موضوع «بررسی مهم ترین مسائل منطقه ای و داخلی» که در مدرسه علمیه معصومیه درقم برگزار شد گفت: ماهیت نظام اسلامی، ضد استکباری است، اگر این خصیصه را از نظام بگیرند، با ماهیت دینی نظام جمهوری اسلامی سازگاری نخواهد داشت. بنابراین باید توجه ویژه ای به این خصیصه و ماهیت درباره نظام سلطه داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امروز بعضی افراد در مجلس در رابطه با «fatf» معتقدند بعض کشورها این معاهده را پذیرفته اند، چرا کشور ما نباید بپذیرید، در پاسخ باید گفت، امروز کشور امریکا در جهان، نظام سلطه است، بعضی کشور ها مانند انگلیس و آلمان حامی نظام سلطه و بعضی از کشورها تابع اراده نظام سلطه و بعضی از کشورها مانند عربستان و امارات به مثابه گاو شیرده هستند و اساسا نقش نوکری در نظام سلطه دارند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در همین رابطه بعضی از کشورها به لحاظ قرار گرفتن کشورشان در منطقه ای خاص نقش شان از عربستان و امارات پررنگ تر است. این کشورها هم در تقابل با بعضی از کشورهای منطقه، حامی برنامه ای نظام سلطه به شمار می روند.

وی بیان داشت: در همین رابطه بعضی دیگر از کشورها مانند چین و ... تقابل اقتصادی با نظام سلطه دارند و مقابله شان براساس منافع کشورشان می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: در همه دنیا تنها کشوری که تقابل ذاتی وارزشی، ماهوی و ... با نظام سلطه دارد، نظام جمهوری اسلامی ایران است. جنگ و چالش ذاتی و ماهوی است. اگر جنگ با استکبار داریم باید زیر ساخت ها هم درست شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از جمله زیرساخت ها، فراهم کردن مبانی فکری، فرهنگی و توحیدی در تقابل با استکبار است. موضوع دین است. براساس دین لازم است با استکبار و جهان سلطه مبارزه کرد. اما باید جایگاه این مسئله به درستی در دانشگاه ها و مراکز علمی و... مشخص و تبیین شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اما اگر زیر ساخت اولی به درستی اجرا می شد،نباید شاهد حرف هایی در ارتباط با برگزاری رفراندم و ... در کشور باشیم.

وی بیان داشت: مردم همیشه در ارتباط با 22 بهمن و ... نقش شان را به خوبی انجام می دهند، اما آیا سایر مراکز در رابطه و تبیین با بحث زیر ساختی تقابل نقش شان را به خوبی انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با بیان این که چند درصد مباحث دروس خارج حوزه مطابق با نیاز روز و رفع کننده مشکلات کشور است،افزود: امروز حوزه های علمیه اگر چه در ارتباط با انقلاب کارهای بزرگی کرده اند، اما آنچه که نیاز واقعی در رابطه با مسئله استکبار ستیزی است، باید منتظر کارهای بزرگ و مؤثر تری بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که درباره بحث «fatf» هدف نهایی تنگ کردن وضعیت معیشتی بر مردم است تا در نهایتا ولایت فقیه مجبور به پذیرش مذاکره شوند، اظهار داشت: دوستان داخلی همه تلاش شان اجرای همین مسئله است تا این « fatf» نهایتا به همانجایی ختم شود که خودشان دنبال آن هستند.

وی بیان داشت: امروز بعضی سخنان مانند « اروپا باید در رابطه با برجام تصمیم سخت بگیرد»، «برد موشک ها اثر بخش است یا نه»، در کشور مطرح می شود، باید دید با چه اهدافی این گونه سخن گفته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: اگر داخلی ها درکشور مشکل ایجاد نکنند،  خارجی ها نمی توانند در کشور خللی ایجاد کنند. گرانی دلار و سایر مسائل از دورن کشور ایجاد می شد و نگرانی ما تنها در رابطه با فشار است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره  بحث رفراندوم افزود: این موضوع در کشور شدنی نیست و نهایتا سخن آخر با رهبر انقلاب است. ایشان باید همه جوانب را در رابطه با رفراندوم را در نظر بگیرند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف  از مطرح نمودن برگزاری رفراندم، اطلاعات عوضی دادن به مردم است.

وی با بیان این که گرفتن رئیس آمدنیوز توسط اطلاعات سپاه کمتر از عملیات بیت المقدس و ... نبود بیان داشت: قطعا این آقا با افرادی در داخل کشور درارتباط بوده است؛ چون گاها حرف هایی در جلسات خصوصی زده می شد که عین همان حرف ها در آمد نیوز منتشر می شد، این نشان می داد گرداننده آمد نیوز نمی تواند کار یک بچه در فرانسه باشد، اگر این پرونده رو شود پای افرادی گیر خواهد بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رویش ها و ریزش ها IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    دوگانه گفتمان مقاومت انقلابی یا تسلیم بجای دوگانه مذاکره یا جنگ منطبق بر سند راهبردی