شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محسن قمی  معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با صدور پیامی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه هامبورگ اظهار امیدواری کرد این حوزه در امتداد مسیر تکاملی بعثت، غدیر، کربلا و مهدویت، موفق و مؤید باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه روز گذشته مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه هامبورگ با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی مفتح رئیس این حوزه و جمعی از طلاب و اساتید برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با صدور پیامی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه هامبورگ اظهار امیدواری کرد این حوزه در امتداد مسیر تکاملی بعثت، غدیر، کربلا و مهدویت، موفق و مؤید باشد.

متن پیام بدین شرح است:

آغاز سال تحصیلی جدید را به شما طلاب و اساتید گرامی حوزه علمیه هامبورگ صمیمانه تبریک می‌گویم و از خداوند شکور مزید توفیق تحصیل، تهذیب و تبلیغ آموزه های اسلام ناب را مسئلت می نمایم.

حوزه های علمیه در طول تاریخ برای جامعه شیعی نقشی حیاتی داشته و دارند. این نقش برگرفته از هدف بعثت انبیا برای تشکیل هسته های اولیه جامعه الهی و تکامل انسان از طریق برپایی تمدن اسلامی است.

در شرایط کنونی نیز با توجه به عطش بشریت به معنویت و اخلاق، می توان برای افزایش نقش حوزه ها در عرصه های معرفتی، اخلاقی و اجتماعی راهکارهای جدیدی ارائه نمود.

بدیهی است حفظ اصالت ها و سنت های حوزوی و تقویت رابطه با میراث گران سنگ حوزه های قم و نجف، ضرورتی انکار ناپذیر است.

در پایان لازم می دانم که از زحمات ارزشمند و مبتکرانه برادر ارجمندم آیت الله رمضانی و تداوم آن توسط آقای دکتر مفتح و سایر اساتید محترم و مؤمنین خیر، صمیمانه تشکر نمایم. امیدوارم با صبر در برابر مشکلات و بصیرت نسبت به نیرنگ های مخالفان در انجام وظایف روحانیت و امتداد مسیر تکاملی بعثت، غدیر، کربلا و مهدویت، موفق و مؤید باشید و دعای خیر مؤمنان و مراجع عظام بدرقه راهتان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha