جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش یاوران وقف

حوزه/ همایش یاوران وقف، با هدف تجلیل از واقفان و خیران وقف در اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، همایش یاوران وقف، امروز ۱۲ آبان ماه جاری، با حضور علما، فضلا، خیرین و واقفان در اهواز برگزار شد.

در این همایش، حجت‌الاسلام خاک‌باز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، با بیان اینکه وقف نهادی صد در صد مردمی است، اظهار کرد: اولویت اصلی ما احیا، آبادانی و تبدیل امامزادگان به توصیه مقام معظم رهبری به قطب فرهنگی است.

وی ادامه داد: از آنجا که امامزادگان پناه معنوی مردم به شمار می‌روند باید زیرساخت مناسبی برای آنها تدوین و تعریف شود و این‌گونه نباشد که امامزادگان دارای درآمد در فهرست بازسازی و مرمت و ساخت قرار بگیرند اما امامزادگانی که درآمد ندارند مورد بی‌توجهی واقع شوند.

همچنین آیت الله موسوی جزایری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه این مراسم، با اشاره به آیه ۷۶ سوره مریم مبنی بر «وَ یَزِیدُ اللَّهُ الَّذِینَ اهْتَدَوْاْ هُدًی وَ الْبَاقِیَاتُ الصَّالِحَاتُ خَیرْ عِندَ رَبِّکَ ثَوَابًا وَ خَیرْ مَّرَدًّا» گفت: سه چیز پس از مرگ برای انسان باقی می‌ماند، صدقه جاریه(وقف)، علم و فرزند صالح.

بر اساس این گزارش، آیت الله شفیعی، دیگر عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مسئله وقف از مهم‌ترین مسائل دین اسلام است، آن را دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی، مردمی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: باید نه‌تنها موقوفات زیاد شود بلکه شرایط آنها متناسب با شرایط عصر انقلاب باشد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم، از هیئت امنا، واقفان و خیران وقف توسط اعضای مجلس خبرگان رهبری در خوزستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha