جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب جوان حوزه نباید لحظه ای از مفاهیم تعالی بخش قرآنی غافل شوند، خاطرنشان کرد: پیشرفت و موفقیت طلاب حوزه در گرو انس بیشتر آنها با آیات و روایات دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست بررسی فعالیت های قرآنی در سطح مدارس علمیه استان با اشاره به اهمیت فعالیت های قرآنی در مدارس، گفت: تقویت برنامه های قرآنی در سطح حوزه های علمیه به طور جدی در دستور کار معاونت تهذیب قرار دارد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در تقویت برنامه های قرآنی باید پیشگام باشند، افزود: رشد و تقویت برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه موجب نشاط علمی و اخلاقی طلاب خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تقویت فعالیت های قرآنی در سطح مدارس علمیه به یکی از مهم ترین مطالبات بزرگان حوزه تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در همین راستا با اجرای طرح جامع تربیتی، نگاه ویژه ای به برنامه های قرآنی در سطح مدارس صورت می گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مفاهیم قرآنی باید همواره جزء اولویت های مدارس علمیه باشد، تصریح کرد: رشد علمی و اخلاقی طلاب با انس آنها با مفاهیم قرآنی وابسته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نباید در حوزه شاهد کم توجهی به مفاهیم قرآنی باشیم، خاطرنشان کرد: حوزه همچنان که در سایر امور علمی و دینی سرآمد سایر مراکز آموزشی کشور است باید در رشد مبانی قرآنی نیز همواره پیشگام و الگو باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که ترویج مفاهیم قرآن باید در رأس برنامه های حوزه قرار گیرد، بیان داشت: طلاب حوزه علاوه بر فراگیری مفاهیم قرآنی باید خود نیز آراسته به اخلاق قرآنی باشند.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که رونق فعالیت های قرآنی در سطح مدارس نیازمند مشارکت همه بخش های مدرسه است، خاطرنشان کرد: اساتید حوزه به دلیل تعامل و ارتباط مستمر با طلاب نقش بسیار مؤثری در سوق دادن طلاب به یادگیری مفاهیم قرآنی بر عهده دارند.

وی با بیان این که طلاب حوزه باید ترویج کننده ارزش های قرآنی در جامعه باشند، بیان داشت: طلبه پس از فراگیری مفاهیم قرآنی باید این مفاهیم تعالی بخش را در جامعه نشر و گسترش دهد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب جوان حوزه نباید لحظه ای از مفاهیم تعالی بخش قرآنی غافل شوند، خاطرنشان کرد: پیشرفت و موفقیت طلاب حوزه در گرو انس بیشتر آنها با آیات و روایات دینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha