پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی- نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه/ امروز شاهد سقوط دلار آمریکا در سطح جهان هستیم؛ چراکه کشورهای بسیاری معاملات خود را از دلار به پول ملی تغییر داده اند که شکست بزرگی برای آمریکاست و اتفاقات عادی در دنیا نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در جلسه طلاب و فضلای بیجار که امروز در منزل نماینده طلاب بیجار برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه سالروز ولایت امام زمان (عج) قرار داشته و امروز در شرایطی هستیم که امید به ظهور حضرت ولی عصر(عج) پررنگ تر و زمینه های آن فراهم تر شده است؛ چراکه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت به اقتدار مناسبی رسیده و ان شاءالله شاهد آن روز باشیم.

وی ابراز داشت: عالم ربانی کسی است که دارای خشیت الهی است و عظمت خدای متعال را درک می نماید؛ این انتظار خدای متعال از ماست که اینگونه باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان ساخت: انتظار این است که عالمان دین به خدا رسیده و برای او کار کنند تا دین خدا ترویج یافته و حاکمیت یابد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در طول تاریخ برای حاکمیت دین خدا زحمات بسیاری کشیده شده و ۱۲۴ هزار پیامبر در این راه آمده اند تا دین خدا در جهان گسترده شود؛ اما شاهد آن هستیم که در طرف مقابل، دشمنانی نیز وجود دارند که به هر راهی که می دانند، به دنبال مقابله با این دین هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بیان داشت: انقلاب اسلامی با پدیدآمدن خود مقابله با استکبار و طاغوت را در دستور کار خود قرار داده تا در نهایت پرچم اسلام را به دست صاحب اصلی آن بسپارد.

وی اظهار داشت: در چهارم آبان سال ۴۳ که امام راحل بر علیه کاپیتولاسیون فریاد کشید، به دنبال آن بودند که به آمریکایی ها در ایران اعتبار داده و هیچ ایرانی حق نداشته باشد بر علیه آنان حرفی بزند؛ اما بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مقابل آن به پا خاست.

نماینده ولی فقیه در کردستان ابراز داشت: ما در آن زمان چنین وضعیتی داشتیم و شاه این کشور اینچنین میدانی به آمریکایی ها داده بود؛ اما انقلاب اسلامی ایران جلوی این فعالیت ها را گرفت.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: امروز شاهد آن هستیم که هرکاری که آمریکا بر علیه ایران انجام داد، به نفع ما تمام شد؛ البته به خاطر تحریم ها دچار مشکلاتی شدیم؛ اما به خودکفایی هایی رسیدیم که بسیار قابل توجه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تصریح کرد: امروز در زمینه دفاعی صاحب موشک هایی شده ایم که تا دوهزار کیلومتر آن طرف تر را زده و دارای سرعتی است که هیچ موشکی در دنیا به سرعت آن نمی رسد.

وی بیان داشت: امروز برخی از کشورها به پشتوانه قدرت و نهضت انقلاب اسلامی ایران فعالیت های خود را آغاز کرده اند که شاهد آن هستیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: امروز شاهد سقوط دلار آمریکا در سطح جهان هستیم؛ چراکه کشورهای بسیاری معاملات خود را از دلار به پول ملی تغییر داده اند که شکست بزرگی برای آمریکاست و اتفاقات عادی در دنیا نیست.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: فائده های حضور ترامپ در رأس حکومت آمریکا از ضررهای او بیشتر است و امروز شاهد این فوائد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی خاطرنشان ساخت: امروز موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از ضروریاتی است که طلاب و فضلا باید حرکت هایی داشته تا افرادی ولایی و انقلابی در تراز جمهوری اسلامی ایران در مجلس حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم اکثریت مجلس به دست انقلابیون افتاده تا بتوانیم شاهد کشوری آبادتر و پرشتاب به سمت اهداف انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان داشت: دکتر ستاری، معاون علمی-فناوری رئیس جمهور در یکی از جلسات گفته بود که در سال گذشته، ۹۰ هزار میلیارد تومان از شرکت های دانش بنیان درآمد داشته ایم که خبرهای بسیار خوبی است و باید این حرکت به دست جوان ها پرشتاب تر گردد.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال خوشبختانه در ایام محرم و صفر برنامه های بسیار مناسبی را در سطح استان داشتیم و حتی اهل سنت نیز کارهای خوبی انجام داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ابراز داشت: از دست اندرکاران راه اندازی های مواکب حسینی در شهرهای گوناگون استان کردستان نیز کمال تقدیر و تشکر را داریم که حضور فعالی داشته اند.

وی خاطرنشان ساخت: امسال اهل سنت نیز موکبی در سنندج داشته و کمک های مالی مناسبی داشته اند که جای تشکر دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: از دیگر برنامه ها، برگزاری مراسم در ۲۸ صفر به عنوان سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) بوده که استقبال مناسبی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بیان داشت: امروز حوزه های علمیه کردستان در دو بخش برادران و خواهران، فعال بوده و طلاب و فضلا نیز برنامه های مناسبی را در سطح استان داریم.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام حاتمی نیا، نماینده طلاب و فضلای بیجار به ایراد سخن پرداخت و گفت: کردستان در ایام انقلاب هرج و مرج های بسیاری داشت و بزرگان بسیاری را در آن روزها از دست دادیم.

وی اظهار داشت: به برکت خون شهیدان، روزهای سخت کردستان بر ما گذشت و امروز توانسته ایم به امنیت برسیم.

نماینده طلاب و فضلای بیجار در پایان ابراز داشت: امروز خوشحالیم نماینده بزرگواری از سوی رهبر انقلاب در این استان حضور دارند و شاهد وضعیت مناسب تری نسبت به گذشته در سطح استان هستیم.

همچنین حجت الاسلام سید موسی محمودی، نماینده طلاب بیجار نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: از حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی که زائرسرایی را در مشهد مقدس تهیه نموده و در اختیار طلاب بیجار قرار داده اند، کمال تقدیر را داریم که یکی از مشکلات موجود طلاب را حل نموده اند.

وی ابراز داشت: از طلاب و فضلا تقاضا داریم یک هفته قبل از حضور در مشهد مقدس اطلاع دهند تا بتوانیم هماهنگی های لازم را برای آنان انجام دهیم.

 نماینده طلاب و فضلای بیجار خاطرنشان ساخت: از نماینده ولی فقیه تقاضا داریم دفتری را به عنوان دفتر نماینده ولی فقیه و دفتر نماینده خبرگان در بیجار راه اندازی نمایند تا بتوانیم ارتباطات بهتر و بیشتری با ایشان داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha