شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) گفت: اخیرا یکی از مسئولان به تفسیر پیمان های پیامبر(ص) پرداخته است که جای تاسف دارد، بنا نیست که برای پیشبرد کار سیاسی سخن پیامبر (ص) این گونه تفسیر شود. من به عنوان یک طلبه شرمنده ام که این حرف در لباس روحانیت زده شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری شامگاه چهارشنبه در جمع خادمان آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) که در شبستان امام رضا(ع) حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) شیراز برگزار شد، با طرح این سؤال که چرا پس از گذشت بیش از هزار سال از امامزاده های لازم التکریم هنوز به گرد آنان می چرخیم و خادمی آنان را می کنیم، اظهار داشت: خلق پیامبر اکرم(ص) موجب این شده بود که همگان حضرت را دوست بدارند.

وی در ادامه تاکید کرد: هنگامی که تاریخ را ورق می زنیم، می بینیم که در طول تاریخ قرون گذشته فرزندان حضرت(ص) شرایط بسیار دشواری را تحمل کرده اند، اما چیزی که موجب شده است تا افراد را به دور این مکان های مقدس جمع کند چیزی جز خلق عظیم پیامبر(ص) نبوده است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه اگر صفات و ویژگی های پیامبر(ص) گرامی اسلام نبود اکنون کسی به گرد بقاع متبرکه و امام زاده ها جمع نمی شد، تصریح کرد: باید مواظب فضای مجازی بود چراکه دشمنان شبهاتی را در آن مطرح می کنند که به تمام اسناد آن اشاره نمی کنند، پیامبر اکرم(ص)  برای همه عالمیان و موجب رحمت نیز برای همه عالم بود.

وی عنوان کرد: در گذشته قتل و جنایات جزو افتخارات عرب ها بوده است، چهار ماه حرام در بین آنان وجود داشته که در این ایام جنگیدن حرام بوده است و برای اینکه جنگ کنند، قرار دادی بین خود مکتوب می کردند که ماه های حرام را از نظر زمانی تغییر دهند، پیامبر اکرم(ص) در بین چنین افرادی مبعوث شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری ادامه داد: چه اتفاقی رقم خورد که همه افرادی که زمان ماه های حرام را برای جنگ کردن تغییر می دادند پیرو پیامبر اکرم(ص) شدند، بیش از 110 هزار نفر در حجة الوداع حضور داشتند و امروز بیش از هزار سال یک میلیارد انسان به مسلمان بودن خود افتخار می کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: اخیرا یکی از مسئولان به تفسیر پیمان های پیامبر(ص) پرداخته است که جای تاسف دارد، بنا نیست که برای پیشبرد کار سیاسی سخن پیامبر (ص) این گونه تفسیر شود.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید قبایل مختلفی که در اطراف مدینه بودند هر کدام پیمان خود را شکستند، همچنین می فرماید یهود و نصارا از شما راضی نخواهند شد الا اینکه از آنها پیروی کنند.

وی خاطرنشان کرد: چرا پیامبر(ص) را برای منافع سیاسی خرج می کنید کجای قرآن این سخن را می زند، خود آیه می فرماید این آیه در ارتباط با یهود است، چرا آن را این گونه تفسیر می کنید.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: من به عنوان یک طلبه شرمنده ام که این حرف در لباس روحانیت زده شده است و همچنین شرمنده ام که برای دنیا این حرف ها را می زنند، امیدواریم خداوند متعال بینش و بصیرت به همه عنایت کند

وی در پایان بیان کرد: نباید وضعیتی که در استان فارس و در شیراز در انتخابات گذشته به وجود آمد در انتخابات امسال نیز تکرار شود، تنها راه رفت برون رفت از مشکلات اجرای فرامین رهبری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha