سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی سخنگوی حوزه

حوزه/ سخنگوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه تصریح کرد: تضعیف معنویت در جامعه از جمله اهداف مهم دشمن در مقطع حساس کنونی است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس رفعتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: بی شک سبک زندگی و سیره نبوی در همه زمینه ها برای جامعه بشری الگوست و ما باید هر چقدر که می توانیم این سبک زندگی و سیره نورانی را برای آحاد بشریت تبیین و تشریح نماییم.

وی افزود: بر اساس فرمایش نورانی قرآن، رسول الله اسوه حسنه است که شاخصه بارز ایشان، خلق عظیم است و این ها همه نشان دهنده، اهمیت مساله اخلاق در زندگی و در مسیر هدایت بندگان به سوی نور و معنویت است.

رئیس شبکه جهانی ولایت همچنین گفت: پیامبر(ص) در طول عمر شریفشان، دغدغه تکامل بشریت و تربیت انسان ها را داشتند، به طوری که با قاطعیت می توان گفت تربیت و به کمال رساندن انسان ها در مسیر بندگی، مهم ترین دغدغه ایشان بود که در این راه البته سختی ها و مرارت های بسیاری را تحمل کردند.

وی بیان داشت: ایشان همواره به دنبال این بودند که انسان ها با معنویت باشند و از ظواهر مادی عبور کرده و طعم شیرین حقیقت بندگی خدا را بچشند، کما این که ایشان خودشان این گونه بودند و همه انسان ها را دعوت به معنویت می نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین رفعتی تصریح کرد: واقعیت آن است که چیزی که جامعه ما به شدت به آن نیازمند است، دعوت به معنویت و تقویت این بُعد بسیار مهم است.

وی افزود: متاسفانه تا حدودی معنویت در جامعه ما کمرنگ شده و تضعیف این معنویت از جمله اهداف دشمنان است و حال آن که اگر معنویت را تقویت کنیم، بسیاری از مشکلات جامعه ما به ویژه در زمینه سبک زندگی مرتفع خواهد شد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۵
    0 0
    تقوا ی یک متقی باید در همه اعمالش بروز و ظهور داشته باشد