شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
المصطفی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی بر توجه دانش‌آموختگان به ابعاد رسانه‌ای تأکید نمود و ابراز داشت: باید شیوه‌های بهره‌برداری از رسانه‌های جدید با هدف خنثی‌سازی توطئه‌ها و طراحی‌های دشمن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در گردهمایی دانش‌آموختگان مجتمع آموزش عالی فقه، که در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی- فرهنگی نرجس خاتون(س) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر اعظم(ص) و گرامی‌داشت هفته وحدت، اظهار داشت: در روایات اسلامی بارها بر حفظ وحدت اسلامی و تعامل و مراوده پیروان مذاهب اسلامی با یکدیگر تأکید شده است.

وی، در ادامه، ضمن اشاره به فرازهایی از روایات اهل‌بیت(علیهم‌السلام) درباره لزوم صیانت از وحدت اسلامی و دوری از تفرقه خاطرنشان کرد: تعامل و ارتباط مناسب مذاهب مختلف اسلامی با یکدیگر، مایه خرسندی اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که انقلاب اسلامی از ابتدا، تقریب مذاهب اسلامی را در دستور کار قرار داده است، گفت: این سیاست، در صدر سیاست‌ها و راهبردهای تعاملی ما با دنیای اسلام قرار دارد و المصطفی به عنوان نهاد علمی برآمده از انقلاب اسلامی، سیاست وحدت، برادری و نزدیکی اجزای امت اسلامی را پیگیری می‌کند و این مسئولیتی بر دوش تک تک ما و شماست. باید به گونه‌ای رفتار کنیم که مایه افتخار اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و پرچم‌دار وحدت و برادری در امت اسلامی باشیم و با بصیرت الهی، ریشه اختلاف‌های دنیای اسلام را شناخته، برای حل این مشکلات احساس مسئولیت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی به اوضاع کنونی کشورهای منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: لازم است جایگاه حوزه‌های علمیه و روحانیتی که نقش بصیرت‌بخشی و هدایت امت را در این گونه حوادث بر عهده دارند، به درستی بازشناسی و ترسیم نموده، راهکارهای عملیاتی برای ارتقای آن ارائه نماییم.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: دانش‌آموختگان بصیر، زمان‌شناس، آشنا به حوادث، مسئولیت‌پذیر و توانمند برای هدایت امت در چنین لحظه‌های خطیری، باید بتوانند در برابر طراحی‌های پیچیده‌ای که برای انحراف امت شکل گرفته است، طرح‌ها، دیدگاه‌ها و نظرات فاخری ارائه و عملیاتی نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی مسأله تغذیه فکری و اقتصادی جریان‌های معاند و تفرقه‌انداز را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: برای خنثی‌سازی توطئه جریان‌های معاند و تفرقه‌انداز باید طرح‌های جامعی ارائه کرد و بیش از پیش به همه اجزای پازل خطرناک توطئه و تفرقه توجه نمود.

وی افزود: ما باید با حضور در عرصه‌های مختلف اجتماعی و فکری، از رسالتی که پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) بر دوش ما گذاشته‌اند، به خوبی حفاظت کنیم و اهدافی را که آن بزرگواران مد نظر داشتند، محقق نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی بر ایجاد و تقویت ارتباطات حوزوی با بدنه اجتماع تأکید نمود و اظهار داشت: باید قدر این موهبت را بدانیم و ضمن بهره‌برداری از آن، درصدد تقویت سرپل‌های ارتباطی روحانیت با جامعه باشیم.

وی بر توجه دانش‌آموختگان به ابعاد رسانه‌ای تأکید نمود و ابراز داشت: باید شیوه‌های بهره‌برداری از رسانه‌های جدید با هدف خنثی‌سازی توطئه‌ها و طراحی‌های دشمن مورد توجه قرار گیرد. بخشی از دانش‌آموختگان المصطفی باید حضوری پررنگ و طراحی‌شده و توأم با آگاهی در این عرصه داشته باشند.

رئیس جامعةالمصطفی حضور هدفمند دانش‌آموختگان را در مجموعه‌های مدارس عصری، نیازمند آموزش مهارت‌های کاربردی دانست و تصریح نمود: برای تربیت نسل آینده دنیای اسلام، بخشی از دانش‌آموختگان باید به این توانمندی‌ها مجهز باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی تأثیرگذاری بر اندیشه، فکر و احساس جوانان را از مهم‌ترین عرصه‌های تقابلی دشمن با جهان اسلام عنوان کرد و ضمن اشاره به گفته اندیشمند عراقی درباره تحولات اخیر این کشور، بیان کرد: یکی از اندیشمندان عراق می‌گفت: متأسفانه، نتوانستیم تصویری درست از دوره تاریک و محنت‌آفرین و محنت‌زای حکومت صدام به نسل جوان این کشور ارائه نماییم؛ از این رو، دیگران و دشمنان ملت عراق این خلأ را غنیمت شمرده، با فعال‌سازی ظرفیت فضای مجازی توانستند در ذهن، فکر و روح جوانان عراقی نفوذ نمایند.

وی با بیان این که ارتباط با نسل جوان، مراکز دانشگاهی و مجموعه‌های علمی، جزو ضرورت‌ها و رسالت‌هایی است که دانش‌آموختگان المصطفی باید بدان توجه نمایند، گفت: تنوع رشته‌های علمی در جامعةالمصطفی و کسب مدارک رسمی، جزو مواردی است که می‌تواند باعث حضور هوشمندانه و فعال دانش‌آموختگان در فضاهای دانشگاهی و در نهایت موجب تربیت و هدایت نسل جوان و جدید امت اسلامی گردد.

رئیس جامعةالمصطفی بر نیازمندی دانش‌آموختگان به کار جمعی تأکید و خاطرنشان کرد: تجربه کار جمعی و اداره تشکل‌ها و مجموعه‌هایی از دانش‌آموختگان بسیار مهم است؛ باید در کنار هم و با هم‌فکری افرادی که زمینه‌های فکری و علمی مشترک دارند، این مسیر خطیر و بسیار مهم را ادامه دهید.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی، در بخش پایانی سخنان خود، ضمن اشاره به سیره علما و بزرگان دین در پیگیری امور تا آخرین نفس، اظهار داشت: کار جمعی و سازمان‌یافته و تقسیم کار، باید مورد توجه تمام المصطفائیان، به ویژه دانش‌آموختگان و مسئولان مربوط، باشد و تا حصول نتیجه کارها دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha